سرریز ۱۰ سد در کشور

سرریز ۱۰ سد در کشور

http://www.bananews.ir/در هفته گذشته ۱۰ سد از جمله سدهای شهید قنبری، البرز، برنجستانک، سنبل رود، گلستان، وشمگیر، کینه ورس و دامغان در حال سرریز گزارش شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) هم اکنون ۳۱ سد کشور از جمله سدهای لار، خداآفرین، سیمره، زاینده رود، ساوه، ۱۵ خرداد، سیوند و ملاصدرا کمتر از ۳۰ درصد حجم خود ذخیره آب دارند.

همچنین ۱۲ سد کشور با کاهش ۲۰ درصدی حجم آب خود در مقایسه با زمان مشابه پارسال مواجه هستند که سدهای طالقان، جیرفت، اکباتان، چاه نیمه ۴ و سیمره از آن جمله محسوب می شوند.

در پایان هفته گذشته ۲۰ سد از جمله سفیدرود، کوثر، شیرین دره، رجایی، سبلان، زاگرس، دولت آباد، میجران و مهاباد افزون بر ۹۰ درصد حجم مخزن موجودی آب داشتند.

به گزارش شرکت مدیریت منابع آب ایران، ۶۳ سد کشور در زمان حاضر از افزایش ۲۰ درصدی ورودی آب در مقایسه با زمان مشابه پارسال برخوردار هستند که سدهای ستارخان، وشمگیر، گلستان ۱ و ۲، کرخه، دز، کارون ۳ و ۴، استقلال، قشلاق، پیشین، جگین، بوکان، مهاباد، نهند، زاینده رود، ۱۵ خرداد، طرق و چاه نیمه از آن جمله محسوب می شوند.

یادآور می شود؛ ۵۴ درصد از کل ورودی های آب به مخازن سدهای کشور و ۴۹ درصد از کل آب های خروجی از سدهای کشور در هفته گذشته متعلق به سدهای استان خوزستان است.

    نظرات