آماده‌باش خوزستان برای کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان

آماده‌باش خوزستان برای کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان

http://www.bananews.ir/در پی وقوع زلزله ۶٫۱ ریشتری عصر روز گذشته در استان بوشهر، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان از دستگاه‌های اجرایی و امدادی استان خواست که نسبت به اعزام نیروی کمکی به بوشهر و همچنین آماده‌باش نیروهای امدادی اقدام کنند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)، محمدرضا آملازاده خطاب به دستگاه‌های اجرایی و امدادی استان گفت: با توجه به وقوع زلزله ۶٫۱ ریشتری در استان بوشهر و با توجه به این‌که خوزستان جزو استان‌های معین بوشهر است، نسبت به آماده‌باش نیروهای تحت امر در سازمان‌ها، ادارات و شهرداری‌ها اقدام شود تا در صورت لزوم، به منظور کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان امدادرسانی شود.

وی افزود: همچنین همه دستگاه‌ها نسبت به اتخاذ تمهیدات لازم جهت اعزام سریع ماشین‌ آلات سنگین مانند بیل مکانیکی، لودر، گریدر، کامیون و خودروهای پشتیبانی اقدام کنند. در صورت اعلام نیاز سازمان مدیریت بحران کشور، ژنراتور برق و سایر اقلام مورد نیاز برای ارسال به بوشهر آماده شود.

به گزارش ایسنای خوزستان و بر اساس اعلام استانداری خوزستان، از زمان وقوع زلزله در شهر کاکی استان بوشهر، نیروهای کمکی و امدادی متعددی از خوزستان به این استان اعزام شده‌اند.

 

از عصر روز گذشته تاکنون جمعیت هلال احمر خوزستان نسبت به اعزام پنج تیم ۲۰ نفره امداد و نجات، یک فروند بالگرد، پنج خودرو آمبولانس، ۶ خودرو پشتیبانی و یک تیم پشتیبانی ۱۰ نفره به همراه چادر، پتو و موکت اقدام کرده است.

همچنین سه اتوبوس‌آمبولانس نیز از روز گذشته تاکنون از سوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خوزستان به بوشهر اعزام شده است. این آمبولانس‌ها ۴۰ تخت خواب دارند و دو دستگاه اتوبوس‌ آمبولانس نیز در شهرستان هندیجان به حالت آماده‌باش هستند.

    نظرات