احتمال افزایش حق مسکن کارگران

احتمال افزایش حق مسکن کارگران

http://www.bananews.ir/رییس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار اصفهان از احتمال افزایش حق مسکن کارگران خبر داد و گفت: پیگیر افزایش حق مسکن کار گران هستیم تا این افزایش بتواند حداقل بخشی از دستمزدهای کارگران را جبران کند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) احمد رضا معینی درباره افزایش ۲۵ درصدی دستمزد در سال جاری به خبرنگار ایسنا اظهار کرد: شورای عالی کار سه جانبه است اما کارگران تنها یک سهم داشته و با توجه به حضور دولت در این شورا سهم کارفرمایان به افزایش یافته و از قدرت چانه زنی جامعه کارگری در این شورا کاسته می‌شود.

وی تصریح کرد: با وجودی‌که نظر این شورا به افزایش کمتر از ۲۰ درصدی دستمزد کارگران بود ولی توانستیم میزان رشد دستمزدها در سال جاری را به ۲۵ درصد افزایش دهیم.

عضو شورای عالی کار کشور ادامه داد: هرچند که پایه حقوق سال جاری کارگران ۴۸۷ هزار تومان اعلام شده اما به گفته کارفرمایان، هزینه پرداختی به یک کارگر تازه وارد با احتساب بیمه، سنوات کاری، حق مسکن و... به بیش از ۷۰۰هزار تومان در ماه می‌رسد.

وی همچنین افزود: افزایش حق مسکن باید به تایید هیات وزیران برسد و از وظایف شورای عالی کار کشور خارج است.

معینی در مورد تنها راهکار واقعی شدن دستمزدها در ایران اظهار کرد: با توجه به اینکه ۴۳۰ نوع کارگاه، شرکت و کارخانه در ایران وجود دارد که از قانون کار تبعیت می‌کند بنابراین برای واقعی شدن دستمزدها باید به همین تعداد دستمزد معین شود تا حق هیچ کارگری ضایع نشود.

    نظرات