نیکزاد و مالیات بر خانه های خالی

نیکزاد و مالیات بر خانه های خالی

http://www.bananews.ir/وزیر راه و شهرسازی بر وضع مالیات بر خانه های خالی و معاملات مکرر در بخش مسکن تاکید کرد و گفت: به طور جدی این موضوع را پیگیری خواهم کرد تا در کنار تولید انبوه مسکن، مباحث مالیاتی که در سایر کشورها تجربه شده است را پیش ببریم.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ˈعلی نیکزادˈ روز چهارشنبه در حاشیه سمینار سالگرد تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران افزود: دولت اعتقاد دارد که باید بر واحدهای مسکونی خالی، زمین و معاملات مکرر واحد مسکونی مالیات تعلق گیرد و من نیز این موضوع را پیگیری می کنم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته برای نخستین بار تعداد واحدهای مسکونی از تعداد خانوارهای کشور پیشی گرفته است، اضافه کرد: باید هرچه سریعتر با شناسایی دلایل سوداگری و دلالی در بخش مسکن، جلوی این موضوع گرفته و با کمک دولت و مجلس، اقدامات قانونی در این خصوص اتخاذ شود.

** زلزله اخیر بوشهر و اقدامات وزارت راه و شهرسازی

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به وقوع زلزله در استان بوشهر گفت: از لحظه نخست وقوع زلزله، همکاران اداره کل راه و شهرسازی بوشهر و بنیاد مسکن استان، در مناطق زلزله زده حضور یافتند و اقدام به آواربرداری مناطق کردند.

نیکزاد افزود: در زلزله های اخیر در لرستان، آذربایجان شرقی و کرمان تجربه ثابت کرد واحدهایی که اقدام به مقاوم سازی کردند، از خسارات جانی و مالی در امان ماندند.

 

وی اضافه کرد: تا پیش از دولت های نهم و دهم، سالیانه بین ۱۸ تا ۲۰ هزار واحد مقاوم سازی می شد، اما در هشت سال اخیر و بنا به دستور آقای احمدی نژاد، مقاوم سازی ۲۰۰ هزار واحد روستایی در سال، در دستور کار قرار گرفت.

به گفته ی نیکزاد، در هشت سال اخیر عملیات مقاوم سازی ۲ میلیون و ۱۲۰ هزار واحد روستایی آغاز شد که کار یک میلیون و ۵۲۰ هزار واحد آن به پایان رسیده و تعداد ۶۰۰ هزار واحد آن هنوز نیمه تمام است.

وزیر راه و شهرسازی سپس بر ورود جدی دولت در امر بازسازی مناطق زلزله زده استان بوشهر تاکید کرد و گفت: تمام تلاش براین است تا در کوتاه ترین زمان ممکن، بازسازی مناطق زلزله زده به سرانجام برسد.

** پایان بازسازی تمامی مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی در سال جاری

نیکزاد در ادامه از پایان گرفتن عملیات بازسازی تمامی مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی در سال جاری خبر داد و گفت: کار بزرگی در سال گذشته در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی صورت گرفت که درمدت ۹۰ روز بیش از ۳۰ هزار واحد مسکونی و دائمی در این مناطق ساخته شد و امسال نیز پایان دادن به عملیات بازسازی مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه ادامه بازسازی و مقاوم سازی واحدهای روستایی در سال جاری همچنان در دستور کار قرار دارد، افزود: در سال جاری بازسازی و مقاوم سازی حدود ۳۰۰ هزار واحد از ۶۰۰ هزار واحد روستایی نیمه تمام انجام می شود.

** جابه جایی بیش از ۶۱ میلیون نفر مسافر در نوروز ۹۲

وزیر راه و شهرسازی سپس در خصوص سفرهای نوروزی امسال گفت: پیش از ایام نوروز پیش بینی شده بود که حدود ۶۰ میلیون نفر جابه جایی توسط وسایل نقلیه عمومی در این ایام صورت گیرد و اکنون مشخص شده بیش از ۶۱ میلیون نفر جابه جایی اتفاق افتاد.

نیکزاد افزود: همچنین تعدادی هم با وسایل نقلیه شخصی در ایام نوروز سفر کردند که اگر میزان آنها را به آمار یاد شده اضافه کنیم، در ایام نوروز ۹۲ حدود ۱۳۸ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جابه جایی صورت گرفته که این یک رکورد بسیار خوبی است.

** حماسه اقتصادی پیش نیاز حماسه سیاسی است

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام حماسه سیاسی و حماسی اقتصادی توسط مقام معظم رهبری، گفت: دیدگاه ما این است که حماسه اقتصادی می تواند پیش نیاز حماسه سیاسی باشد و اگر بتوانیم در حوزه اقتصاد بیش از آنچه که تکلیف شده به صورت حماسی و با جسارت و مجاهدت ورود کنیم، به طور قطع رفاه، آسایش، اشتغال و امنیت برای مردم به ارمغان خواهد آورد.

نیکزاد با بیان اینکه مردم در حوزه سیاسی به طور قطع به فرمان رهبر معظم انقلاب لبیک خواهند گفت و حماسیه سیاسی را خلق خواهند کرد، افزود: در حوزه اقتصادی بنا داریم مسکن های نیمه تمام مهر را تکمیل و تحویل دهیم، بازسازی مناطق زلزله زده استان های بوشهر و آذربایجان شرقی را به اتمام برسانیم و بحث مقاوم سازی روستایی را ادامه دهیم.

وی ادامه داد: در بحث حمل و نقل نیز دو مقوله توسعه ناوگان های حمل و نقل و توسعه بحث سخت افزاری حوزه حمل و نقل را پیش روی داریم.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: آنچه مهم است، در سال حماسه اقتصادی باید به نوآوری و تسریع در فعالیتهای اقتصادی پرداخت و اینکه دولت در ماه های پایانی همچون روزهای نخست و پرشتاب تر از آن، به فعالیت های خود ادامه دهد.

    نظرات