تکمیل ۱۲ هزار واحد مسکن مهر در اهواز

تکمیل ۱۲ هزار واحد مسکن مهر در اهواز

http://www.bananews.ir/استاندار خوزستان با اشاره به نامگذاری سال ۹۲ به عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی بر لزوم توسعه اقتصادی استان با استفاده از ظرفیت مردم در سال جاری تاکید کرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سیدجعفر حجازی اظهار کرد: در بخش اقتصاد می‌توان از ظرفیت مردمی استفاده کرد، به این معنی که باید از این ظرفیت برای سرمایه‌گذاری در استان در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت و خدمات بهره‌مند شویم.
وی ادامه داد: در سال جاری کارگروه کشاورزی به فعالیت خود ادامه می‌دهد و کارگروه توسعه معدن نیز به کارگروه‌های استان اضافه شده است. در قالب این کارگروه اعتبارات و وام یارانه‌دار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به متقاضیان و واحدهای معدنی اختصاص می‌یابد.
استاندار خوزستان با اشاره به اینکه نخستین نشست کارگروه توسعه معدن پس از تعطیلات نوروز تشکیل شد، افزود: اعتبارات این کارگروه از محل صندوق توسعه ملی با سود ۷ درصد و ارزان با بازپرداخت طولانی، همچون طرح‌های توسعه کشاورزی، تامین می‌شود.
حجازی گفت: اگر چه استان خوزستان در زمینه معادن همچون دیگر استان‌های معدن خیز شامل یزد و کرمان، کردستان و همدان نیست، اما در بخش معدن در استان قابلیت‌های خوبی وجود دارد.
وی تاکید کرد: در سال حماسه اقتصادی باید بستر لازم برای مشارکت و حضور مردم در فعالیت‌‌‌های اقتصادی استان فراهم شود و این مساله با اختصاص اعتبارات و حمایت همه بخش‌‌‌ها محقق خواهد شد. ‌در سال گذشته خوزستان در زمینه طرح‌های کشاورزی از نظر جذب اعتبارات و اجرای کار، استان اول شد، اما با این وجود از این وضعیت راضی نیستیم، زیرا استان خوزستان در بخش کشاورزی ظرفیت‌های بالایی دارد.
استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: در سال جاری ایجاد اشتغال از طریق توسعه اقتصادی با مشارکت مردم در فعالیت‌های صنعتی، معدن و کشاورزی و خدمات در دستور کار قرار دارد و همچنین توسعه صادرات و برگزاری نمایشگاه‌‌‌های داخلی و خارجی نیز از دیگر اولویت‌های استان در سال جاری است.
حجازی در ادامه با اشاره به باقی مانده طرح‌های مسکن مهر، اظهار کرد: مسکن مهر را ما نمی‌سازیم بلکه ما این طرح‌ها را حمایت و زیرساخت‌ها را آماده‌ می‌کنیم. از نظر ما واحدهای مسکن مهر قابل افتتاح باید قابلیت اسکان متقاضیان را داشته باشند و تا زیرساخت‌‌‌ها آماده نباشد واحدی تحویل داده نمی‌شود.
وی افزود: در حال حاضر به طور مثال ۲۰ هزار واحد مسکن مهر در سطح شهرهای استان وجود دارد که از نظر ساختمانی آماده افتتاح هستند، اما به نظر من این واحدها آماده نیستند، زیرا باید زیرساخت‌‌‌های آنها نیز کامل شود.
حجازی ادامه داد: با حضور رییس‌جمهور و معاون اول رییس‌جمهور، واحدهای مسکن مهر در سه نوبت در استان افتتاح شدند و این افتتاحیه‌ها ادامه دارد و در سفر چهارم هیات دولت نیز پروژه‌‌‌هایی برای افتتاح خواهیم داشت.
استاندار خوزستان در خصوص مسکن مهر در کلان‌شهر اهواز، گفت: اهواز جزو کلان‌شهرهای کشور است و این در حالی است که هیچ کلان‌شهری در کشور مسکن مهر ندارد. مسکن مهر در کلانشهر اهواز در شهرهای جدید همچون رامین و شیرین شهر ایجاد می‌شود. در شهر رامین ۱۲۰۰ واحد مسکن مهر آماده افتتاح است و در مجموع در دو شهر جدید رامین و شیرین شهر تا پایان دولت دهم ۱۲ هزار واحد مسکن مهر تکمیل می‌شود.
حجازی با بیان اینکه ‌در اهواز اجازه ساخت مسکن مهر وجود ندارد، افزود: خوشبختانه در شهر جدیدی همچون کارون (کوت‌عبداله) می‌توانیم مسکن مهر داشته باشیم و مناطق مورد نظر مسکن مهر در این شهر در حال آماده سازی است.

    نظرات