نظر معاون رییس‌جمهور پیشین درباره «مسکن ویژه»

نظر معاون رییس‌جمهور پیشین درباره «مسکن ویژه»

http://www.bananews.ir/در تهران از هر ۶ واحد مسکونی یک واحد فرسوده است.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) اعضای شورای شهر تهران با انتقاد از نحوه اجرای طرح مسکن ویژه، خواستار توقف این طرح و اختصاص اعتبارات آن به بازسازی ساختمان‌های ویران شده بوشهر شدند.

معصومه ابتکار رییس کمیته محیط زیست شورای شهر با اشاره به عدم کارآمد بودن مسکن ویژه از ابتدای اجرا تاکنون اظهار کرد: مشکل شهر تهران در بخش مسکن به بافت فرسوده آن مربوط می‌شود، اما این طرح نه تنها مشکلی از بافت فرسوده شهر کم نکرد بلکه به کنترل معضل افزایش قیمت نیز کمکی نکرد.
او ادامه داد: از سوی دیگر از آنجا که منابع مورد نیاز برای ورود به این طرح تفاوت چندانی با سایر مناطق شهر تهران ندارد تاکنون استقبال گسترده‌ای از این طرح نشده است و به همین دلیل به نظر می‌رسد این طرح تاکنون طرح موفقی نبوده است. او تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود به جای اختصاص اعتبارات گسترده برای اجرای این طرح که مشکلی از معضلات شهر را کم نمی‌کند اعتبارات آن را برای بازسازی ساختمان‌های ویران شده بوشهر اختصاص دهیم.
مسکن ویژه را به بافت فرسوده منتقل کنیم
حبیب کاشانی عضو دیگر شورای شهر تهران با اشاره به این پیشنهاد عنوان کرد: البته نباید شرایط خاص شهر تهران را در بافت فرسوده نادیده بگیریم چرا که وضعیت ساختمان‌های بافت فرسوده پایتخت به مراتب از ساختمان‌های ویران شده بوشهر بدتر است.
او اضافه کرد: با توجه به وضعیت بافت فرسوده تهران نیاز به انباشت مسکن در پایتخت همچنان احساس می‌شود. حمزه شکیب رییس کمیسیون توسعه و عمران نیز با بیان اینکه در حال حاضر از هر شش ساختمان موجود در شهر تهران یک ساختمان جزو بافت فرسوده محسوب می‌شود تصریح کرد: بسیاری از ساختمان‌های شهر تهران در وضعیت ناپایداری به سر می‌برند، بنابراین اگر قرار است انبوه سازی در شهر تهران برای جوابگویی به تقاضای انباشته انجام شود بهتر است طرح‌هایی همچون مسکن ویژه به بافت فرسوده منتقل شوند.

    نظرات