مشکلات تولید‌کنندگان لوله و پروفیل فولادی

مشکلات تولید‌کنندگان لوله و پروفیل فولادی

http://www.bananews.ir/رشد قیمت ارز در بازار از یکسو و کمبود مواد اولیه از سویی دیگر مشکلات عدیده‌ای را برای تولید‌کنندگان به‌وجود آورده است. تولید‌کنندگان لوله و پروفیل یکی از صنوفی است که به واسطه مصرف محصولاتی که عمدتا وارداتی هستند متحمل فشار‌های زیادی شده‌اند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) از همین رو سندیکای تولید‌کنندگان لوله و پروفیل فولادی در نامه‌ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار رفع موانع تولید و بررسی مشکلات این صنف شده که برخی از مهم‌ترین این مشکلات که در نامه مذکور آمده به شرح ذیل است:
۱) عدم تامین مواد اولیه به خصوص ورق با ضخامت ۲ میلی‌متر توسط فولاد مبارکه و دیگر تولیدکنندگان داخلی و وارداتی.
۲) عدم همکاری بعضی از بانک‌ها جهت بازکردن اعتبارات اسنادی داخلی و پیش دریافت و میان دریافت ۳۰ درصد توسط بانک‌ها و همچنین درخواست سپرده ۱۳۰ درصدی.
۳) عدم توجه و سرپیچی بانک‌ها از کلیه مصوبات و تخلفات آشکار آنها درخصوص اعتبارات اسنادی خارجی و رفع تکلیف کردن خودشان، ضبط پول و سرمایه و وثیقه‌ها و گرفتار کردن کارخانه‌ها در عدم ارائه اسناد جهت ترخیص مواد اولیه و ماشین‌آلات و در نتیجه انبوه شدن مواد اولیه در گمرک‌های کشور و متروکه شدن آنها.
۴) دو برابر کردن بهره LC‌های مدت‌دار توسط فولاد مبارکه با سود ۲۴ درصد سالانه. (با احتساب ۳۰ درصد دریافت اولیه توسط بانک‌ها، حدود ۳۴ درصد بهره سالانه جهت خرید مواد اولیه کارخانه‌ها بوده که فشار مضاعف بر تولید و مانع حفظ اشتغال است.)

    نظرات