سرمایه‌گذاران شرکت شما چه خصوصیاتی باید داشته باشند؟

سرمایه‌گذاران شرکت شما چه خصوصیاتی باید داشته باشند؟

http://www.bananews.ir/یکی از اولین اهداف – اگر نگوییم وسواس – هر کارآفرینی که می‌خواهد شرکتی پایدار و با ارزش تاسیس کند، تامین بودجه برای آن است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به هر فردی که در این مسیر قرار گرفته می‌توان نصیحتی کرد: فقط به دنبال جذب پول نباشید، بلکه برای دیگران اشتیاق ایجاد کنید. سرمایه‌گذارانی را بیابید که به آنچه شما اعتقاد دارید اعتقاد داشته باشند، دنیا را به شیوه شما ببینند و به همان‌اندازه که شما به دنبال موفقیت هستید، خواهان موفقیت شما باشند.
به یاد داشته باشید که وارد کردن سرمایه‌گذاران به کسب‌وکارتان یک معامله مالی موقتی نیست، بلکه باید بدانید که وارد یک رابطه بلندمدت می‌شوید؛ رابطه‌ای که می‌تواند تا زمان حیات کسب‌وکار شما ادامه داشته باشد و بنابراین باید تصمیماتی جدی در رابطه با آن اتخاذ کنید.
گام اول: سابقه احتمالی سرمایه‌گذاران را چک کنید
سرمایه‌گذاران مدنظر شما در گذشته در چه شرکت‌هایی سرمایه‌گذاری کرده‌اند؟ عضو کدام هیات مدیره‌ها بوده‌اند؟ شما به دنبال افرادی هستید که در شرکت‌هایی سرمایه‌گذاری موفق کرده‌اند که زمانی وضعیتی مشابه شما را داشته‌اند؛ یعنی تازه کاری کوچک در صنعتی خاص یا شرکتی تازه تاسیس بوده‌اند که پیشرفت تکنولوژیک باارزشی داشتند.
پیش از هر چیز، با موسسین این شرکت‌های موفق گفت‌وگو کنید تا بدانید سرمایه‌گذاران احتمالی شما چه عملکردی دارند. مهم‌تر از همه، شرکت‌هایی را که سرمایه‌گذاران آنها ناموفق بوده‌اند پیدا کنید و با موسسان آنها نیز گفت‌وگو کنید تا بدانید با وجود این عدم موفقیت، چه رفتاری با آنها صورت گرفته است.
بدون شک شرکت شما به سوی بالاترین اهداف پیش می‌رود و باید نگران سرمایه‌گذارانی هم باشید که سابقه ترک کردن شرکت‌ها را در شرایط سخت اقتصادی داشته‌اند.
گام دوم: به افراد باتجربه ارزش بدهید
در مقام مقایسه، همیشه به کارآفرینان توصیه می‌کنم که اگر تصمیم دارید قله کلیمانجارو را فتح کنید، ساده‌ترین راه برای شروع کار این است که ۱۰ نفر را که قبلا این کار را انجام داده‌اند بیابید و از تجربه آنها استفاده کنید.
از آنها بپرسید چه وسایلی با خود برده بودند؟ از چه وسایل حمل و نقلی استفاده کردند؟ با چه کسانی همراه بودند؟ برای رسیدن به قله چه مسیری را طی کردند؟ به عنوان مثال، لی باربا، موسس و مدیر عامل شرکت thinkorswim که مجموعه‌ای از ابزارهای آنلاین برای سرمایه‌گذاران فردی ایجاد کرده بود، به روش خود این قله را فتح کرد. با کمک تجربه او، ما توانستیم از اشتباهات مهلک زیادی اجتناب کنیم.
گام سوم: دیدگاه‌های خود را همطراز کنید
وقتی برای شرکت خودتان در جست‌وجوی سرمایه‌گذار هستید، قطعا باید دستور کارهای خود را از همان ابتدا همطراز کنید. شرکت چه اهدافی را دنبال می‌کند؟ یک سال کاری موفق را چگونه تعریف می‌کنید؟ شرکت در چند ماه یا چند سال آینده چه موقعیتی خواهد داشت؟ شما به افرادی نیاز دارید که نسبت به محصولات شما مشتاق بوده و در ضمن اهداف واقع گرایانه، پذیرفته شده و واضحی برای کسب‌وکار شما داشته باشند.
گام چهارم: در نظر داشته باشید که چه کسانی قرار است هیات مدیره بزرگ شما را تشکیل دهند
بسیاری از سرمایه‌گذاران شما نقشی دائمی را در شرکت مطالبه می‌کنند و می‌خواهند عضو هیات مدیره باشند. اغلب افراد وقتی سخن از اعضای هیات‌مدیره به میان می‌آید، به افرادی فکر می‌کنند که فقط در جلسات فصلی شرکت حاضر می‌شوند و در مواقع دیگر ناپدیدند.
اما پیشنهاد من این است که هدف خود را بالاتر از این قرار دهید. به عنوان مثال، اعضای هیات مدیره شرکت LearnVest، برای من حکم مربی را دارند. من دریافته ام که یک عضو تاثیرگذار هیات مدیره:
۱) سرعت خود را همگام با پیشرفت شما تنظیم می‌کند
۲) همیشه پیشنهادهایی برای شرکت دارد
۳) نسبت به دیدگاه شما مشتاق است
۴) نحوه تفکر شما را به چالش می‌کشد
۵) به طرزی استثنایی استانداردهای بالایی دارد
به عبارت دیگر، یک سرمایه‌گذار خوب فقط به دنبال نتیجه نهایی کار شما نیست. بلکه او نیز صادقانه نسبت به ماموریت‌تان مشتاق است و با مدل کسب‌وکار شما آشنایی کامل دارد و در ارائه راهکارهای قابل اطمینان سهم
دارد.
باید بدانید که یافتن چنین سرمایه‌گذاران تمام عیاری با عجله امکان پذیر نیست. بنابراین اولین فرد پولداری که سر راهتان قرار می‌گیرد را نپذیرید و برای این کار زمان بگذارید.

نویسنده: آلکسا وون تابل
مترجم: مریم رضایی
منبع: Inc

    نظرات