طرح تفصیلی را بازنگری کنید

طرح تفصیلی را بازنگری کنید

http://www.bananews.ir/رییس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران با اشاره به مغایرت‌های طرح تفصیلی اجرا شده با پشتوانه مطالعاتی گذشته آن اظهار کرد: طرح تفصیلی جدید که از سال گذشته به اجرا در آمده است، نیازمند بازنگری اساسی است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) حمزه شکیب، عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: شورای شهر چهارم باید اصلاح و بازنگری طرح تفصیلی را جزو دستور کار اصلی خود قرار دهد.

او ادامه داد: در سال گذشته مکاتباتی برای اعلام اشکالات طرح تفصیلی با شهرداری انجام شد و نظرات خود را عنوان کردیم اما اغلب این موارد رسیدگی نشده است. شکیب در عین حال یادآور شد: در عمر باقیمانده از شورای سوم، کمیسیون عمران اصلاح طرح تفصیلی را پیگیری خواهد کرد. براساس این گزارش، برخی از اعضای شورای شهر تهران در روزهای پایانی سال گذشته انتقاداتی را به بندهایی از این طرح مطرح کردند و موضوعاتی نظیر افزایش تراکم در بافت‌های ناپایدار، تغییر کاربری اراضی فضای سبز زیر دوهزار متر و اجازه گودبرداری در سطح اشغال ۶۰ و ۸۰ درصدی را به عنوان مشکلات طرح تفصیلی مطرح کردند و خواستار تغییرات این بندهای طرح تفصیلی شدند. با این وجود، مجید پاکساز مدیرکل شهرسازی و طرح‌های شهری شهرداری تهران اخیرا اعلام کرد: برنامه‌ای برای تغییر طرح تفصیلی در دستور کار قرار ندارد.

    نظرات