ایمنی ساختمان ربطی به مهندس‌ناظر ندارد!

ایمنی ساختمان ربطی به مهندس‌ناظر ندارد!

http://www.bananews.ir/رییس سازمان نظام مهندسی استان تهران با تاکید بر اینکه این سازمان وظیفه‌ای برای نظارت بر گودبرداری‌ها ندارد، گفت: ایمنی ساختمان ربطی به مهندسان ناظر ندارد و سازنده صاحب صلاحیت باید آن را تضمین کند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سعید غفرانی در گفت‌وگو با خبرگزاری‌مهر درخصوص افزایش نظارت بر عملکرد مهندسان ناظر برای جلوگیری از گودبرداری‌های غیراصولی، اظهار کرد: براساس قانون سازمان نظام مهندسی وظیفه ندارد تا بر ساختمان سازی نظارت داشته باشند، بلکه مسوول هر پروژه سازنده و مهندس ناظر است.

وی با بیان اینکه چندمورد بازرسی به صورت تصادفی از ساختمان‌ها انجام گرفته شد، گفت: سازمان نظام مهندسی سال گذشته چند مورد بازرسی را برخلاف وظیفه قانونی خود انجام داد؛ زیرا برای ما مقدور نیست که بر تمام پروژه‌ها نظارت داشته باشیم. رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران تصریح کرد: سازمان تنها نظارت عالیه بر این چند پروژه داشت که موردهایی هم به دلیل تخلف به شهرداری گزارش شد.غفرانی با اشاره به ابلاغ آیین‌نامه گودبرداری افزود: امیدواریم با همکاری شهرداری این آیین نامه به اجرا برسد و مهندسان ناظر با تکیه بر این آیین‌نامه بر گودبرداری‌ها نظارت داشته باشند.

    نظرات