طرح جامع کاهش خطرپذیری لرزه‌ای در کلیه استان‌ها تهیه می‌شود

طرح جامع کاهش خطرپذیری لرزه‌ای در کلیه استان‌ها تهیه می‌شود

http://www.bananews.ir/معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور از اختصاص بودجه برای تهیه طرح جامع کاهش خطرپذیری لرزه‌ای، خشکسالی و سیل در کلیه استان‌ها خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مرتضی اکبرپور در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان اینکه شورای عالی مدیریت بحران کشور در جلسه اردیبهشت سال گذشته، تدوین طرح‌های جامع کاهش خطرپذیری لرزه‌ای،‌سیل و خشکسالی را تصویب کرده است، افزود: این مصوبه که در ۱۸ فروردین ماه امسال به توشیح رییس جمهور رسید، هم‌اکنون به وزارت کشور ابلاغ شده و آماده اجراست.

به گفته وی، اعتباری معادل ۴۵ میلیارد تومان برای تهیه طرح جامع خطرپذیری در سه حوزه یاد شده، پیش‌بینی شده است که در صورت تامین، کار تدوین این طرح‌های جامع تا پایان سال جاری به سرانجام می‌رسد.

اکبرپور با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی مکلف به تهیه طرح جامع خطرپذیری خشکسالی خواهد بود،‌ افزود: وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و نیرو نیز، مکلف به تهیه طرح‌های جامع خطرپذیری لرزه‌ای و سیل برای کلیه استان‌ها هستند.

معاون سازمان مدیریت بحران درباره علت طولانی شدن روند ابلاغ این مصوبه که تقریبا یک سال از زمان تصویب آن به طول انجامید، به ایسنا گفت: این مصوبه باید به امضای ۲۷ عضو شورای عالی مدیریت بحران می‌رسید و در نهایت رییس‌جمهور آن را توشیح می‌کرد که این فرایند قدری زمان‌بر بود. اما سرانجام با پیگیری وزارت کشور قابل اجرا شد.

    نظرات