بحث زلزله در نشست خبری نخستین مسابقه دانشجو معمار برتر

بحث زلزله در نشست خبری نخستین مسابقه دانشجو معمار برتر

http://www.bananews.ir/مدیرعامل مرکز معماری ایران رشد و پیشرفت معماری را نیازمند فرهنگ‌سازی و آموزش صحیح در این زمینه دانست.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مجتبی فاطمی در نشست رسانه‌ای نخستین مسابقه دانشجو معمار برتر به خلا نیاز آموزش‌های دانشگاه‌ها و نیاز فارغ التحصیلان معماری اشاره کرد و گفت: با توجه به رشد دانشکده‌های رشته معماری نیاز به اساتیدی که هم از نظر کارکتر و هم دانش بتوانند نیازهای این دانشجویان را برآورده کنند، احساس می‌شود.

وی همچنین با بیان اینکه معضلات شهری و معماری امر مهمی در زندگی امروز است، حل این معضلات را از اهداف مرکز معماری ایران دانست.

فاطمی افزود: کشور ما ۸۰ درصد پتانسیل وقوع زلزله‌های ۸ ریشتری را دارد و جهت پیشگیری تخریب ساختمان‌ها باید فرهنگسازی و آموزش‌های مناسبی برای مهندسان معمار در نظر گرفت. علاوه بر این عبور کردن از دوره گذاری که معماری ایران معلق بین سنت و مدرنیته است با حمایت مناسب از این مرکز میسر خواهد بود.

در این نشست که به همت مرکز معماری ایران -امروز ۲ اردیبهشت ماه، در فرهنگسرای رسانه -برگزار شد، دکتر کامران افشار نادری مدرس دانشگاه و مشاور مرکز معماری ایران با اشاره به نقش مهم معماری در دو دهه اخیر برای پیشرفت کشور گفت: برگزاری این نوع مسابقه‌ها باعث می‌شود جوانان که سرمایه‌های اصلی کشور هستند بدون دغدغه زمانی و نیازهای فوری اندیشه‌های خود را در گروه‌های مشابه به اشتراک بگذارند.

در این نوع مسابقات مسائل مهم یک جامعه به بحث گذاشته می‌شود و طرح‌ها به پختگی و قوام می‌رسند.

افشار نادری همچنین درباره موضوع این مسابقه که طرحی برای ساماندهی بام‌هاست تصریح کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی ایران و شیب زمین نمای پشت بام‌ها تاثیر مهمی در زیبایی شهرها دارد و با توجه به سبک زندگی منعطف ایرانی‌ها، استفاده‌های مختلفی از این بخش از ساختمان می‌شود.ایده‌هایی که در این مسابقه به بحث گذاشته می‌شود می‌توانند طرح‌های مناسب و درخور توجهی را به جامعه معماری ایران معرفی کنند.

در ادامه این نشست هیلا پزشک‌منش دبیر اجرایی مسابقه درباره نحوه ثبت‌نام و ارسال آثار گفت: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت مرکز معماری ایران به نشانی www.IAcenter.ir مدارک مورد نیاز برای شرکت در مسابقه را دانلود کنند و با توجه به شرایطی که در سایت عنوان شده طرح‌های خود را بفرستند.

جوایزی هم برای طرح‌های برتر در نظر گرفته شده است.در مرحله اول فرمت خاصی تعیین نشده است و علاقه‌مندان می‌توانند طرح‌های خود را با حداکثر حجم ۳مگابایت به صورت گروهی یا انفرادی ارسال کنند.

مراسم نهایی اهدای جوایز ۱۱ الی ۲۰ تیرماه اعلام خواهد شد.

    نظرات