از سرگیری پروازهای ساها از نیمه خرداد

از سرگیری پروازهای ساها از نیمه خرداد

http://www.bananews.ir/مدیر عامل شرکت هواپیمایی ساها ضمن دفاع از سالم بودن سه فروند هواپیمای این شرکت که پرواز آنها متوقف شده است، اعلام کرد: چهار هواپیمای جدید وارد ناوگان این شرکت می‌شود و از نیمه خرداد ماه پروازهای این شرکت از سر گرفته می‌شوند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سرتیپ والی اویسی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تایید خبر توقف فعالیت شرکت هواپیمایی ساها، اظهار کرد: ساعت پروازی هواپیماهای این شرکت از ساعت پرواز هواپیماهای دیگر شرکت‌ها پایین‌تر است.

اویسی گفت: سازمان هواپیمایی کشوری برای ادامه پرواز هواپیماهای بویینگ ۷۰۷ شرکت ساها اسنادی مبنی بر استاندارد بودن هواپیماها می‌خواهد اما با توجه به تحریم، دریافت چنین اسنادی از شرکت سازنده امکانپذیر نیست.

وی افزود: سازمان هواپیمایی کشوری هواپیماهای بویینگ ۷۲۷ شرکت ایران‌ایر و آسمان را نیز به دلیل قدمت فعالیت زمین‌گیر کرد و در ادامه خواستار زمین‌گیر شدن بویینگ ۷۰۷ شرکت ساها شد.

عمر پرواز هواپیماهای ساها یک هفتم هواپیماهای جوان کشور

مدیر عامل شرکت هواپیمایی ساها ادامه داد: سازمان هواپیمایی کشوری می‌گوید قدمت هواپیماهای بویینگ ۷۰۷ بالا است اما از نظر زمان پرواز، هواپیماهای شرکت ساها یک هفتم هواپیماهای جوان ناوگان هوایی کشور عمر پرواز دارند.

 

اویسی تاکید کرد: هیچ یک از سه بویینگ ۷۰۷ شرکت ساها نقص فنی یا مشکل پروازی نداشتند و تاکنون سانحه‌ای برای آن‌ها اتفاق نیفتاده است.

به گفته وی بویینگ ۷۰۷ هر چند در حال حاضر در هیچ جای دنیا مورد استفاده پروازهای مسافری نیست اما به دلیل چهار موتوره بودن و بالا بودن استانداردهای فنی همواره درکشور سازنده آن به عنوان VIP حتی برای رییس‌جمهور استفاده می‌شده است.

۴ هواپیمای جدید به ساها می‌آید

مدیر عامل شرکت هواپیمایی ساها با بیان این‌که پروازهای شرکت ساها از ۲۰ فروردین ماه متوقف شده است، اظهار کرد: بین تاریخ ۲۰ فروردین تا ۱۵ خرداد کمترین تعداد مسافر در بخش هوایی وجود دارد که در این مدت چهار فروند هواپیما به ناوگان هوایی شرکت ساها اضافه می‌شود.

اویسی از ورود دو فروند ایرباس و دو فروند هواپیمای بویینگ MD به ناوگان هوایی ساها خبر داد و گفت: دو فروند بویینگ MD پس از تعمیر اساسی از فروشنده تحویل گرفته شده و برای پرواز در آسمان ایران آماده خواهند شد.

وی گفت:‌ دو فروند ایرباس ۳۰۰-۶۰۰ نیز به ناوگان هوایی شرکت هواپیمایی ساها اضافه می‌شوند.

از سرگیری پروازهای ساها از نیمه خرداد

مدیر عامل شرکت هواپیمایی ساها درباره میانگین سنی هواپیماهایی که تا خرداد ماه وارد ناوگان هوایی ساها می‌شود گفت: ایرباس‌هایی که برای ساها پرواز خواهند کرد، تولید سال ۱۹۹۶ هستند و در مجموع میانگین سن ناوگان ساها پایین‌تر از بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی کشور خواهد بود.

اویسی با اعلام اینکه آغاز پروازهای شرکت ساها نیمه دوم خرداد ماه خواهد بود افزود: شرکت ساها تا قبل از توقف فعالیت در مسیرهای کیش – مشهد – چابهار تردد داشته است.

وی تاکید کرد: شرکت هواپیمایی ساها به دلیل پشتوانه مالی مناسب هیچگونه مشکلی در تامین مالی و خرید هواپیما برای آغاز دوباره فعالیت‌های خود ندارد. این شرکت تنها شرکتی است که هیچگونه بدهی به شرکت نفت برای هزینه سوخت و به شرکت فرودگاه‌های کشور به دلیل خدمات ندارد.

    نظرات