بارش برف بهاری در اردبیل

بارش برف بهاری در اردبیل

http://www.bananews.ir/بارش برف در چهارمین روز اردیبهشت شهر اردبیل و دامنه‌های سبلان را سفیدپوش کرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ساکنان اردبیل که از شامگاه دوشنبه هفته گذشته تاکنون فقط در یکشنبه گذشته برای دو تا سه ساعت پرتوهای آفتاب بهاری را از لابه لای ابرها مشاهده کردند، در سایر ساعات بدلیل نفوذ توده هوای سرد و مرطوب به منطقه آسمان پوشیده از ابر مجبور به استفاده از پوشاک گرم و لوازم گرمازا شده‌اند.

بیشینه دمای هوای اردبیل از ۱۲ درجه سلسیوس‌(سانتیگراد) فراتر نرفته و آن هم فقط مربوط به ساعات محدودی از لحظه‌های آفتابی منطقه بوده و در بیشتر اوقات ساکنان منطقه هوای سرد بین صفر تا پنج درجه بالای صفر را تجربه کرد‌ه‌اند.

هرچند اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در مسیر جریان‌ها و سامانه‌های جوی گوناگون از نقاط سردسیر ایران زمین است و ریزش سنگین برف و استقرار هوای سرد تا منفی چند درجه تا پایان اردیبهشت در برخی از سال‌ها در این شهرستان سابقه دارد، ولی تداوم استقرار هوای سرد و ناپایدار در این فصل سال در منطقه کم سابقه است.

اداره هواشناسی اردبیل پیشتر از احتمال بارش برف در نقاط شهری مناطق سردسیر این استان مانند اردبیل، نمین، نیر، خلخال، سرعین و مشگین شهر خبر داده بود.

این اداره پیش بینی کرد آسمان بیشتر مناطق این استان تا عصر امروز ابری در برخی ساعات همراه با بارندگی و احتمال وقوع رعد و برق است.

    نظرات