۲۰۰۰ مسکن مهر ویلایی در شهر جدید امیرکبیر طراحی شده است

۲۰۰۰ مسکن مهر ویلایی در شهر جدید امیرکبیر طراحی شده است

www.BanaNews.ir۲۰۰۰ مسکن مهر ویلایی در مساحتی به میزان ۱۳۰ هکتار در این شهر طراحی شده است که برخی از کاربری‌های فرهنگی در ۶۰ هکتار از این مساحت پیش‌بینی شده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ،علیرضا عزیزی در جریان بازدید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی از این پروژه گفت: کاربری‌های فرهنگی هنری باید متناسب با افق جمعیت‌پذیری یکصد هزار نفری شهر جدید امیرکبیر در نظر گرفته شود.

وی گفت: آمادگی داریم درخواست اداره کل ارشاد را درخصوص جانمایی مراکز و زیرساخت‌های فرهنگی این شهر جدید سریعا در جلسات هیأت مدیره مطرح کرده و به موازات ساخت مسکن، کاربری‌های فرهنگی را نیز ایجاد کنیم.

مجید نامداری عضو هیات مدیره شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر نیز گفت: در طرح جامع تفصیلی هر شهر سرانه و کاربری‌های مورد نیاز یک شهر دیده می‌شود، اما در برخی از شهرها اماکن فرهنگی هنری جانمایی نشده و باید با نگاه کارشناسانه خلأهای موجود فرهنگی برطرف شود.

وی با بیان اینکه شناخت یک مملکت براساس شناخت فرهنگ آن مملکت اتفاق می‌افتد، افزود: امیدوارم شهر جدید امیرکبیر درخور امیرکبیر باشد و دیدگاه و تفکر امیرکبیر نسبت به فرهنگ و هنر اجرا شود.

او خاطرنشان کرد: دهکده المپیک نیز در طرح تفضیلی جامع پیش‌بینی شده است.

    نظرات