انتقال پایتخت اداری شدنی است

انتقال پایتخت اداری شدنی است

http://www.bananews.ir/پادگان‌ها برای خروج از پایتخت مقاومت می‌کنند.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) استاندار تهران از مقاومت پادگان‌ها برای خروج از تهران خبر داد و گفت: انتقال پایتخت اداری از تهران امری شدنی است، طوری که می‌توان تمامی وزارتخانه‌ها، کارخانه‌ها و پادگان‌ها را از تهران خارج کرد.
مرتضی تمدن استاندار تهران درخصوص خروج پادگان‌ها از تهران اظهار کرد: چندین نقطه در اطراف تهران برای انتقال پادگان‌ها جانمایی شده است؛ اما برای خروج مقاومت می‌کنند.

او در گفت‌و‌گو با «ایسنا» ادامه داد: معتقدم تمام پادگان‌ها باید از شهر خارج شوند و برنامه مکان یابی برای انتقال پادگان‌ها نیز انجام شده است و همانند انتقال زندان که در یکی از شهرستان‌های اطراف تهران جانمایی و اقدامات انتقال در حال انجام است، پادگان‌ها نیز باید منتقل شوند.
به گفته استاندار تهران، چندین نقطه در اطراف تهران برای انتقال پادگان‌ها جایابی شده است؛ اما برای خروج مقاومت می‌کنند؛ در حالی که باید این اراده و خواست از طرف مسوولان ذی‌ربط باشد.
تمدن با تاکید بر اینکه انتقال پایتخت اداری، وزارتخانه‌ها، کارخانه‌ها و پادگان‌ها و برخی از صنوف از تهران امری شدنی است، اضافه کرد: هیچ ضرورتی وجود ندارد برخی از صنوف در شهر فعالیت کنند.
او با بیان اینکه خروج کارخانه‌ها از تهران باید با جدیت دنبال شود، عنوان کرد: به علت نقشی که این واحدها در امر تولید و اشتغال دارند تا کنون با آنها مدارا شده است، اما برای کاهش آلایندگی هوا باید تا آخرین تعداد، این کارخانه‌ها از تهران خارج شوند.
او با اشاره به مکان یابی صورت گرفته برای انتقال این واحدها از تهران اظهار کرد: زیرساخت ها و مکان‌های انتقال این واحدها مطالعه و مشخص شده و امکانات برای انتقال کارخانه‌ها در شهرهای صنعتی شمس آباد، اطراف پرند و ملارد و پیشوا تامین شده است.

    نظرات