پیمانکاران مسکن ویژه موظف به ذخیره مصالح ساختمانی شدند

پیمانکاران مسکن ویژه موظف به ذخیره مصالح ساختمانی شدند

http://www.bananews.ir/با تصمیم تازه‌ای که مسوولان مسکن ویژه برای تثبیت قیمت ساخت و تحویل واحدها اتخاذ کرده‌اند، پیمانکاران این پروژه موظف شدند همه مصالح مورد نیاز تا مرحله تکمیل واحدها را به صورت یکجا خریداری کنند تا پروژه از هر نوع تورم احتمالی در امان بماند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) در شرایطی که دولت قیمت مسکن ویژه تهرانسر را پیش از این حداکثر ۲۵۰ میلیون تومان، به غیر از هزینه صدور پروانه و انشعابات آب، برق، گاز و...، اعلام کرده بود، مدیرکل اداره راه و شهرسازی تهران تاکید کرد: قیمت ساخت هرمترمربع مسکن ویژه حدودا مترمربعی ۵۴۰ هزار تومان است و این رقم به هیچ‌وجه در سال ۹۲، به بهانه‌هایی همچون افزایش هزینه‌های ساخت در طول دوره ساخت این واحدها تغییر نمی‌کند.
فریبرز واحدی در این زمینه توضیح داد: به همه پیمانکارانی که در ساخت واحدهای مسکن ویژه فعالند تکلیف کرده‌ایم که اگر نگران افزایش قیمت مصالح یا سایر تجهیزات ساخت هستند، هر مقدار مصالح و تجهیزات که احساس می‌کنند برای پروژه نیاز است را تهیه کنند و در سوله‌هایی که با هزینه دولت احداث می‌شود انبار کنند تا در آینده درگیر مسائلی مانند افزایش ناگهانی قیمت یا کمیاب شدن مصالح نشوند. وی ادامه داد: هزینه تهیه مصالح و تجهیزات ساخت به هر مقدار که پیمانکار احساس نیاز کند در همان زمان به صورت نقد به وی پرداخت می‌شود و لازم نیست که پیمانکار از سرمایه خود برای این منظور استفاده کند.
واحدی تاکید کرد: به این ترتیب قیمت ساخت، ثابت خواهد بود و با تدبیری که در این زمینه به عمل آمده هیچ کدام از پیمانکاران نمی‌توانند به بهانه افزایش هزینه‌ها، قیمت ساخت را افزایش دهند.
وی قیمت هرمترمربع زمین مسکن ویژه در تهرانسر را ۵/۲ تا ۳ میلیون تومان اعلام کرد.
مدیرکل اداره راه و شهرسازی تهران همچنین در مورد تضمین ادامه فعالیت پیمانکاران و متوقف نشدن پروژه مسکن ویژه پس از اتمام دولت دهم توضیح داد: قراردادی که با پیمانکاران در این زمینه منعقد شده، به گونه‌ای است که این موضوع را هم به صورت قاطع پیش‌بینی کرده و قرارداد به گونه‌ای تنظیم شده که حتی پس از اتمام دولت دهم، پیمانکاران موظف و متعهد به ادامه روند فعالیت خود در ساخت این واحدها خواهند بود.
به گزارش «دنیای اقتصاد»، واحدی همچنین با اشاره به درخواست میلیاردی وزارت نیرو بابت تامین انشعابات آب و برق خاطرنشان کرد: وزارت نیرو با این استدلال که امکانات و زیرساخت‌های متفاوت و بیشتری برای تامین انشعابات واحدهای مسکن ویژه تهرانسر مورد نیاز است درخواست مبلغی در حدود ۴۰ میلیارد تومان کرده است که این هزینه برای ما قابل قبول نیست. وی ادامه داد: به این ترتیب قرار شد در جلسه‌ای مشترک با مسوولان این وزارتخانه موضوع را به گونه‌ای حل و فصل کنیم؛ به این ترتیب که بخشی از این مبلغ تعیین شده در قالب منابع و اعتبارات وزارت نیرو درآید و بخش دیگری را دولت متحمل شود تا قیمت مسکن ویژه برای متقاضیان افزایش نیابد.
مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان تهران همچنین در مورد وضعیت متقاضیانی که قسط اول را واریز کرده‌اند و اما واجد شرایط بودن آنها از سوی دولت احراز نشده است، خاطرنشان کرد: کسانی که در مرحله اول برای دریافت مسکن ویژه ثبت نام کرده‌اند اما به هر دلیلی واجد شرایط برای دریافت این واحدها شناخته نشده‌اند، در روزهای آینده از سوی دولت از طریق پیامک، در مورد نحوه و زمان بازپس گیری مبلغی که به حساب دولت واریز کرده‌اند، مطلع می‌شوند. به گزارش «دنیای اقتصاد»، با آماده شدن واحدهای نمونه مسکن ویژه تهرانسر، بازدید عمومی از این واحدها از روز گذشته آغاز شده است.

 

    نظرات