افزایش ۶۰ درصدی قیمت تولید و فروش صنایع چوب ساختمان

افزایش ۶۰ درصدی قیمت تولید و فروش صنایع چوب ساختمان

http://www.bananews.ir/رئیس انجمن صنایع کارفرمایان صنایع چوب ایران بااشاره به افزایش ۶۰ درصدی قیمت تولید و فروش صنایع چوب ساختمان گفت: با توجه به وابستگی صنایع چوب به ارز ودلار،قیمت این نوع محصول اواخر سال گذشته ۶۰درصد افزایش پیدا کرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) احمد نوروزی با اعلام این مطلب در گفت و گو با صما تاکید کرد: اگرچه به دلیل نوسانات نرخ ارز قیمت این محصول ساختمانی افزایش پیدا کرده است اما درنهایت به دلایل مختلف استفاده از این محصول در قیاس با محصولاتی نظیر آجرو بلوک ساختمانی به صرفه تراست این درحالی است که با توجه به فرهنگ رایج مردم درکشورما ،استفاده ازاین فن آوری به جزء درمناطق شمال و روستاهای دور افتاده به صفر رسیده است.

وی با انتقاد از بی رغبتی مسوولان مربوطه در امر فرهنگ سازی برای بکارگیری مصالح صنعتی در امر ساختمان گفت: درحال حاضر با وجود نیازمبرمی که به تولید انبوه مسکن درکشور وجود دارد و همچنین با توجه به گرانی مصالح ساختمانی،قطعا چاره ای جز استفاده از روشهای صنعتی سازی در ساختمان وجود ندارد این درحالی است که فرهنگ مردم کشورما کماکان به سمت سنتی سازی و نیز استفاده از آجرو بلوک در ساخت وسازها گرایش دارد.

نوروزی تاکید کرد : دراین شرایط مسوولان ودستگاه های دولتی برای تغییر این فرهنگ باید ورود پیدا کنند واین مشکل را حل کنند اما متاسفانه اراده جدی دراین زمینه وجود ندارد واین مساله باعث تداوم ساخت وسازها به روش سنتی خواهد بود.

رئیس انجمن صنایع کارفرمایان چوب ایران درباره مزایای بکارگیری سازه های چوبی و نحوه بکارگیری این محصول درفرآیند ساخت وسازها گفت: صنعت چوب در ساختمان معمولا به صورت ترکیبی مورد استفاده قرارمی گیرد به طوری که ازتلفیق چوب ،سیمان و گچ ازاین محصول برای دیوارو پانل ساختمانها استفاده می شود.

وی ادامه داد: برخلاف آنچه که تصور می شود این محصول در قیاس با مصالح سنتی نظیر آجر،به صرفه تر است و قیمت تمام شده آن به مراتب پایین تراست این درحالی است که زمان اجرای آن نیز کوتاه تراست که مجموع این عوامل باعث میشود، بکارگیری صنعت چوب درتولید ساختمان ازمزایای خاص خود برخودارباشد.

رئیس انجمن صنایع کارفرمایان چوب ایران درباره اینکه آیابکارگیری فن آوری چوب ازنظرعایق بندی مشکلی ندارد ؟ گفت: با توجه به اینکه فن آوری چوب درساختمان با عایق بندی صدا وگرما وسرما همراه است، بنابراین ازاین منظر نیزاین فن آوری بهینه است و مصرف کنندگان بدون هیچ دغدغه ای می توانند از این محصول در چرخه ساخت بهره بگیرند.

این فعال صنعت چوب همچنین درباره ساختمان های چوبی که وزارت راه وشهرسازی در مسکن مهر مورد استفاده قرارداد گفت: با توجه به مقاومتی که دربین مردم درمورد استفاده ازاین محصول وجود دارد،براین استفاده ازاین محصول در ساخت وسازها اقدامی سنجیده نبود و همین مساله باعث شده که مصرف کنندگان این خانه ها درپرند با چالشهای عدیده ای مواجه شوند این درحالی است که اگر مسوولان ابتدا اقدام به فرهنگ سازی می کردند و درباره مزایای این فن آوری و نیزمقاومت آن دربرابر زلزله اطلاع رسانی های لازم را می کردند قطعا مشکلاتی ازاین دست ایجاد نمی شد.

وی تاکید کرد: صنعتی سازی ساختمان امری نیست که یک شبه درساخت وسازها وارد شود وفرهنگ سازی از جمله مولفه های اصلی این امراست درغیراین صورت ساختمانهای ما کماکان به شیوه های سنتی ساخته خواهد شد که نتیجه آن به ضرر مردم و دولت خواهد بود.

    نظرات