اختصاص ۳۰ درصد از حجم اقتصاد کشور به مسکن

اختصاص ۳۰ درصد از حجم اقتصاد کشور به مسکن

http://www.bananews.ir/سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: صنعت ساختمان با شش صنعت بزرگ و زیر بنایی در ارتباط است و اساس پیشرفت صنایع دیگر محسوب می‌شود؛ به‌طوری که بخش مسکن حدود ۳۰ درصد از حجم اقتصاد کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمود فاطمی‌عقدا در چهارمین کنفرانس بین‌المللی بتن و توسعه گفت: سرمایه‌گذاری‌های عظیمی در زمینه توسعه‌ی زیرساخت‌های کشور صورت گرفته و هرگونه پیشرفت در عرصه‌ی ساخت‌وساز یک حماسه اقتصادی محسوب می‌شود.

وی افزود: مسکن مهر نماد موفق یک حماسه اقتصادی دراین عرصه است که سال‌های آینده اثرات مثبت خود را نشان می‌دهد.

فاطمی‌عقدا با بیان این‌که مرکز راه، مسکن و شهرسازی به عنوان پیشرو در زمینه‌ی تحقیقات در ساخت‌وساز فعالیت می‌کند، گفت: طی سال‌های اخیر تلاش شده تحقیقات کاربردی در زمینه توسعه و ارتقای کیفی ساخت‌وساز در کشور انجام شود.

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بیان کرد: تدوین بیش از ۳۰ استاندارد در زمینه‌ی بلوک‌های بتنی سبک نیز از اقدامات مؤثر به مرکز در کمک به شناخت این نوع محصولات و حمایت از تولید‌کنندگان این مصالح و ارتقای کیفیت تولید آنها بوده است که سهم زیادی در صرفه‌جویی انرژی و سبک‌سازی ساختمان‌ها دارد.

وی افزود: انجام پروژه‌های متعدد و ارزشمند در زمینه‌ی دوام بتن، بررسی اثرات برخی مواد نانو در بتن، دستورالعمل ارزیابی و مقاوم‌سازی سازه‌های بتنی متداول، دستورالعمل مقاوم‌سازی اجزاء سازه‌ای ساختمان‌ها، فن‌آوری تولید بلوک‌های سبک بتنی هوادار از دستاورد‌هایی مدت اخیر این مرکز است.

فاطمی‌عقدا با اشاره به استفاده بتن در صنعت راهسازی و روسازی راه‌ها، گفت: روسازی‌های بتن غلطکی را آماده کردیم تا بر اساس آن در جاهایی که پتانسیل کاربرد این نوع روسازی وجود دارد، بتوانیم با کیفیت مطلوب و قابل رقابت با روسازی‌های آسفالتی چه از لحاظ فنی و اقتصادی اجرا کنیم.

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی افزود: این مرکز با ادغام مسکن و شهرسازی و راه و ترابری وظیفه سنگین‌تری برعهده دارد و تلاش می‌کند زیربناهای توسعه کشور از نظر کیفی ارتقا یابند.

    نظرات