بدهی ۲۵۸ میلیارد تومانی وزارت راه به شرکت آزادراه تهران-شمال

بدهی ۲۵۸ میلیارد تومانی وزارت راه به شرکت آزادراه تهران-شمال

http://www.bananews.ir/نماینده بنیاد مستضعفان در ساخت آزادراه تهران – شمال با بیان این‌که وزارت راه بدون رضایت ما نمی‌تواند بنیاد مستضعفان را از آزادراه تهران - شمال حذف کند، اعلام کرد:‌ وزارت راه و شهرسازی ۲۵۸ میلیارد تومان به شرکت آزادراه تهران - شمال بدهکار است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) رحمت‌الله صادقیان امروز در نشستی خبری با توجه به اعلام مسئولان وزارت راه و شهرسازی مبنی بر ورود قرارگاه خاتم به قطعات دو و سه آزادراه تهران - شمال، اظهار کرد: هنوز این موضوع به بنیاد مستضعفان ابلاغ نشده است.

وی افزود: دولت در حال حاضر نزدیک به ۲۵۸ میلیارد تومان به شرکت آزادراه تهران – شمال به عنوان پیمانکار سازنده این آزادراه بدهکار است.

صادقیان خاطر نشان کرد: از سال ۷۳ که پروژه آزادراه تهران – شمال به صورت قرارداد بین وزارت راه و ترابری وقت و بنیاد مستضعفان بسته شد، مقرر شده بود بنیاد مستضعفان هزینه ساخت این آزادراه را از زمین‌های حاشیه آزادراه تامین کند، به صورتی که در این مسیر مکان‌های مختلفی ساخته و از درآمد آن بهره ببرد اما سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با این طرح مخالفت کرد.

واگذاری ساخت قطعات ۲ و ۳ آزادراه به قرارگاه خاتم هنوز اعلام نشده است

نماینده بنیاد مستضعفان در ساخت آزادراه تهران – شمال افزود: در زمان وزارت مهندس خرم در وزارت راه و ترابری وقت در سال ۸۳ متممی به قرارداد بین وزارتخانه و بنیاد مستضعفان اضافه شد که طی آن مقرر شد هزینه ساخت آزادراه تهران - شمال به صورت ۵۰ – ۵۰ از سوی دو طرف قرارداد تامین شود.

وی افزود: قرار بود ۱۵ سال پس از آغاز به کار ساخت، پیمانکار آزادراه تحویل دهد اما هنوز ۱۵ سال از سال ۸۳ که آغاز کار و تامین منابع مالی است، نگذشته است.

صادقیان با بیان این‌که سال ۹۰ وزارت راه و شهرسازی طی نامه‌ای کتبی به بنیاد اعلام کرد "در قطعات دو و سه به جز ساخت تونل البرز هیچ اقدامی انجام نشود" گفت: هنوز چیزی مبنی بر خروج بنیاد از قطعات دو و سه و تحویل آن به قرارگاه خاتم ابلاغ نشده است.

وزارت راه نمی‌تواند بنیاد مستضعفان را از آزادراه تهران - شمال حذف کند

 نماینده بنیاد مستضعفان در ساخت آزادراه تهران – شمال با بیان این‌که معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده است "مقصر اصلی تاخیر در ساخت آزادراه تهران - شمال، بنیاد مستضعفان است، خاطرنشان کرد: تا پایان سال ۸۳ وزارت راه و شهرسازی ۱۳۹ میلیارد تومان و بنیاد مستضعفان ۲۶۶ میلیارد تومان به پروژه آزادراه تهران- شمال تزریق کردند.

وی با بیان این‌ پرسش که آیا در حال حاضر نقشه‌های قطعات دو و سه طراحی شده است؟ گفت: وزارت راه و شهرسازی نمی‌تواند بدون رضایت ما، بنیاد مستضعفان را از پروژه حذف کند زیرا بنیاد شریک ۵۰ درصدی پروژه است.

صادقیان تاکید کرد:‌ بنیاد مستضعفان آمادگی ساخت قطعات دو و سه آزادراه تهران - شمال را در صورت وجود منابع مالی دارد.

    نظرات