بهانه‌ای عجیب برای افتتاح نشدن مسکن مهر بروجرد/ کلیدها در جیب رئیس جمهور است!

بهانه‌ای عجیب برای افتتاح نشدن مسکن مهر بروجرد/ کلیدها در جیب رئیس جمهور است!

http://www.bananews.ir/مسکن مهر بروجرد که سالهاست دل مردم را خوش کرده حال به دلیل جالبی بلاتکلیف است؛ مسئولان می گویند باید مردم منتظر بمانند در سفر هیئت دولت کلید خانه هایشان را تحویل بگیرند!

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ساخت مسکن مهر بروجرد همزمان با سراسر کشور در سال ۸۷ با ثبت نام بیش از شش هزار متقاضی مسکن در قالب تعاونیهای مختلف در زمینی با مساحت ۶۰ هزار هکتار کلید خورد.

دولت از ابتدا وعده کرده بود که با احداث واحدهای مسکن مهر ضمن کمک به قشر متوسط و ضعیف جامعه برای خانه دار شدن، زمینه تنظیم بازار مسکن را فراهم سازد؛ موضوعی که هنوز در شهرهای استان لرستان از جمله بروجرد به نتیجه نرسیده است.

طرح مسکن مهر در بروجرد - به مانند دیگر شهرهای ایران- با روشن کردن چراغ امید در دل مردم آغاز شد، خانه هایی که قرار شد با مشارکت متقاضیان و تسهیلات دولتی ساخته و در فرصتی چند ساله مردم صاحب خانه شوند.

هر چند که این طرح در بسیاری از استانها و شهرهای کشور به نتایج خوبی رسید اما عملا در استان لرستان و شهرستان بروجرد توفیق چندانی نداشته است به طوریکه هنوز این واحدها تحویل متقاضیان نشده است.

پروژه مسکن مهر بروجرد در سالهای نخست پیشرفت مطلوبی داشت اما در سال ۹۱ این پروژه به دلایل مختلفی که مسئولین در برهه ای مختلف عنوان کردند راکد ماند تا مردم همچنان در انتظار خانه دار شدن باقی بماند.

آماده نبودن زیرساختها اعم از آب، گاز و ...، عدم اجرای آسفالت معابر، تکمیل نشدن پروژه های شرکت های خدمات رسان و...از مهم ترین دلایل عقب افتادن این پروژه در بروجرد بوده است.

و اما پس از سالها بالاخره تعدادی از واحدهای مسکن مهر بروجرد به مرحله افتتاح رسید تا مسئولان در سخنان خود بارها وعده افتتاح این پروژه ها را بدهند ولی متاسفانه تاکنون هیچ کدام از این وعده ها محقق نشده است.

در آخرین اخباری که در پیگیریهای خبرگزاری مهر قبل از اتمام سال ۹۱ رسانه ای شد موضوع افتتاح سه هزار و ۶۰ واحد مسکن مهر در فروردین ۹۲ از سوی مسئولین شهرستان بروجرد بود، خبری که بروجردیها را امیدوار کرد که زمان آن رسیده که سر خانه و زندگی خود بروند.

و اما به روایت "هزار وعده مسئولان، یکی وفا نکند"، این وعده مسئولان نیز به بایگانی فرستاده شد تا نه تنها در فروردین ماه بلکه تا امروز که دهم اردیبهشت است افتتاح پروژه های مسکن مهر بروجرد معطل باقی بماند.

مسئولان امر معتقدند که باید سه هزار واحد مسکن مهر آماده شده در بروجرد حتما به دست یکی از مسئولان ملی و یا رئیس جمهور افتتاح شود؛ موضوعی که صاحبان خانه ها را در انتظار سفر هیئت دولت باقی گذاشته شده است.

هر چند که به نظر می رسد این گونه وعده ها بهانه ای برای کم کاریهای صورت گرفته در زمینه تکمیل پروژه مسکن بروجرد باشد چرا که این توجیه، دلیل منطقی برای عدم بهره برداری از این پروژه نخواهد بود.

سرپرست فرمانداری ویژه بروجرد در گفتگو با خبرنگار مهر در این رابطه اظهار داشت: قرار بود تعداد سه هزار و ۶۰ واحد مسکن مهر در بروجرد در فروردین ماه سال جاری افتتاح و به بهره برداری برسد.

مهدی پازوکی افزود: اجرای مسکن مهر کار بزرگی است که در دولت دهم انجام گرفته و بهتر دیدیم که افتتاح آن در سفر هیئت دولت به استان لرستان صورت بگیرد.

بنابر این گزارش متقاضیان مسکن مهر بروجرد در حالی منتظر باقی مانده اند که زمان سفر هیئت دولت به استان مشخص نیست و با این تفاسیر به نظر می رسد نباید برگزاری سفر و یا افتتاح رسمی مانع خانه دار شدن مردم و استفاده از این پروژه شود.

گزارش: کلثوم دلیران

    نظرات