صومعلو: ارزش افزوده مسکن مهر به متقاضیان رسید

صومعلو: ارزش افزوده مسکن مهر به متقاضیان رسید

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه‌وشهرسازی با تایید افزایش قیمت مسکن ظرف ماه‌های اخیر در نتیجه تاثیر تحریم‌ها و افزایش قیمت مصالح، گفت: ارزش افزوده ای که در نتیجه افزایش قیمت مسکن در واحدهای مسکن مهر نیز ایجاد شده است، به متقاضیان این واحدها رسید.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ابوالفضل صومعلو در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر خاطرنشان کرد: هدفمندی یارانه‌ها و همچنین افزایش قیمت در سایر بازارهای اقتصادی عوامل دیگری است که علاوه بر تحریم‌ها و افزایش قیمت مصالح، مسکن را با افزایش قیمت مواجه کرده است.
وی با اشاره به برنامه‌ریزی دولت برای عرضه یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکن مهر در سال ۹۲ گفت: ۳۰ درصد جامعه نیاز به حمایت دولت برای تامین مسکن ندارند.
صومعلو ادامه داد: همچنین حدود ۲۰ درصد از ۷۰ درصد مردمی که به حمایت‌های دولتی برای تامین مسکن نیازمندند، نیاز به تسهیلات بانکی دولت دارند، یعنی در صورت تامین تسهیلات مورد نیاز می‌توانند صاحب مسکن شوند.
معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: با این وجود، تعداد قابل توجهی از متقاضیان به کمک دولت نیاز دارند و این وظیفه دولت است که برای این عده از افراد مسکن تهیه کند و این امر باید به عنوان اولویت مهم دولت در دستور کار قرار بگیرد.
وی افتتاح واحدهای برنامه‌ریزی شده برای سال ۹۲ در شش ماهه اول سال را ظرفیت مناسبی برای تعدیل اجاره بها در فصل جابه‌جایی- تابستان- و همچنین تثبیت قیمت مسکن عنوان کرد.
 صومعلو در شرایطی به رسیدن ارزش افزوده واحدهای مسکن مهر به متقاضیان اشاره می‌کند که حداکثر رقم پرداختی دولت به پیمانکاران برای ساخت هرمترمربع مسکن مهر ۷۰۰ هزار تومان است. این در حالی است که متوسط رقمی که هم اکنون متقاضیان مسکن مهر واحدهای خود را در بازار مسکن به فروش می‌رسانند، مشخص نیست.

    نظرات