بلند مرتبه‌سازی‌ نیازمند نظارت چه کسانی است؟

بلند مرتبه‌سازی‌ نیازمند نظارت چه کسانی است؟

http://www.bananews.ir/رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: بلند مرتبه‌سازی‌ها ساخت و سازهای ویژه‌ای هستند که به حضور و نظارت مهندسان ناظر نیاز جدی دارند و به همین دلیل مهندسان صاحب صلاحیت، مراحل ساخت این ساختمان‌ها را نظارت می‌کنند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سعید غفرانی در گفت‌وگو با ایسنا،درباره نیاز شهر تهران به بلند مرتبه‌سازی‌ گفت: برای تامین نیاز مسکن در شهرهای بزرگ بلند مرتبه‌سازی مفید است اما باید امکانات و زیر ساخت‌های شهری برای آن فراهم شود.

وی افزود: در صورتی امکان و بستر حضور مهندسان در همه ساختمان‌ها فراهم می‌شود که به جایگاه ساخت آنها تعین شده باشد.

غفرانی با اشاره به نظارت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران بر ساخت و سازها گفت: هیچ ساختمانی در سطح شهر فارغ از حضور نظام مهندسی ساخته نمی‌شود و نظارت بر برج سازی‌ها و اجرای فنی ساخت آن‌ به شرطی که قانون مشخص کرده باشد، صورت می‌گیرد.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با بیان اینکه نمی‌توان گفت شهری به بلند مرتبه‌ساز‌ی‌ نیاز دارد یا خیر، تاکید کرد: هر شهری به ساختمان‌های با طبقات کم، متوسط و برج‌سازی نیاز دارد و این ساخت و سازها بسته به محله و نیاز شهر صورت می‌گیرد.

به گفته غفرانی بلند مرتبه‌سازی نیازمند برنامه‌ریزی مناسب است و برج‌سازی‌ها خارج از نظارت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران نیست.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: هنگامی که این نوع ساخت و ساز در طرح جامع و تفصیلی وارد شده، همه موارد از جمله امکانات شهری و ... نیز در نظر گرفته شده است.

    نظرات