صنایع ریلی کشور در آستانه تحولی بزرگ

صنایع ریلی کشور در آستانه تحولی بزرگ

http://www.bananews.ir/نخستین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل و صنایع ریلی ایران در حالی هفته آینده در تهران گشایش می‌یابد که ده‌ها شرکت داخلی و خارجی با اراده دستاوردهای نوین داخلی و خارجی، بخش حمل و نقل و صنایع ریلی کشور را در آستانه تحولی بزرگ قرار خواهند داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) این نمایشگاه ۱۷ تا ۲۰ اردیبهشت در محل دائمی نمایشگاههای بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

در این نمایشگاه صنایع و خدمات مختلف ریلی بخش مسافری درون شهری، برون شهری و بخش باری، واگن به شکل‌های مختلف نیرو محرکه، لوکوموتیو برقی و دیزلی، قطعات مصرفی واگن اتوبوسی واگن باری، واگن مولد، واگن مانوری، شرکت‌های حمل و نقل ریلی، خدمات پس از فروش، خدمات تعمیر و نگهداری و خدمات بیمه‌ای ارائه خواهد شد.

توسعه صادرات، ارائه توانمندی‌های شرکت‌های ایرانی، افزایش تولید و مقابله با تحریم‌ها، بومی‌سازی این صنعت، آشنائی تولیدکنندگان صنایع ریلی کشور با جدیدترین پیشرفت های روز این صنعت در جهان، توسعه صادرات و تخقق شعار حماسه اقتصادی، مهمترین اهداف برگزاری نخستین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل و صنایع ریلی ایران است.

اهمیت صنعت حمل و نقل ریلی در اجرای زیرساخت‌های پایه سبب شده تا این نمایشگاه از اعتبار فراوان داخلی و بین‌المللی برخوردار شود لذا تاکنون از آن استقبال خوبی صورت گرفته است.

در این نمایشگاه علاوه بر حضور ده‌ها شرکت مختلف داخلی، شرکت‌هایی از کشورهای اروپایی و جنوب شرق آسیا، تجهیزات، کالاها و جدیدترین دستاوردهای خودشان را به نمایش خواهند گذاشت.

جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر یکی از کشورهای صادرکننده صنایع ریلی است و کشورهایی همچون عراق، بنگلادش و کشورهای آفریقای جنوبی نیازمند صادرات ایران هستند.

بر این اساس طی سال‌های گذشته ۵۰۰ دستگاه واگن باری به کوبا، هزار دستگاه واگن باری به سوریه، ۷۰ دستگاه واگن مسافری به بنگلادش و ۲۰۰ دستگاه واگن باری به سودان صادر شده است.

همچنین ایران برای نخستین بار به کشورهای صادرکننده‌ای چون چین، بوژی واگن‌های مسافری صادر کرده است.

    نظرات