مهلت ۳ ماهه سازمان‌ها برای تشکیل اداره کل مدیریت بحران

مهلت ۳ ماهه سازمان‌ها برای تشکیل اداره کل مدیریت بحران

http://www.bananews.ir/معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور اعلام کرد: کلیه دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند که در کمتر از سه‌ ماه آینده نسبت به تشکیل اداره کل مدیریت بحران در ساختار سازمانی خود اقدام کنند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مرتضی اکبرپور در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان اینکه شورای عالی مدیریت بحران پیش از این مصوبه‌ای در خصوص تشکیل واحد سازمانی مدیریت بحران در کلیه دستگا‌ها و وزارتخانه‌ها گذرانده بود، اظهار کرد: با این وجود تاکنون تنها دو وزارتخانه نیرو و راه‌ و شهرسازی اداره کل مدیریت بحران را در ساختار سازمانی خود تشکیل داده‌اند.

وی ادامه داد: با تشکیل اداره کل مدیریت بحران در کلیه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی کشور، در صورت وقوع حوادث غیرمترقبه هماهنگی‌ها برای مدیریت بحران به سادگی انجام می‌شود.

اکبرپور خاطرنشان کرد: با توجه به بی‌توجهی دستگاه‌های اجرایی به این مصوبه، شورای عالی مدیریت بحران بار دیگر این ماموریت را در مصوبه تازه‌ای به دستگاه‌های اجرایی تکلیف کرد و این مصوبه اواخر فروردین ماه ابلاغ شد.

به گفته معاون سازمان مدیریت بحران، وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی کشور حداکثر سه ماه از زمان ابلاغ این مصوبه فرصت دارند که نسبت به تشکیل اداره کل مدیریت بحران در مجموعه خود اقدام کنند.

    نظرات