بررسی شرایط ثبت‌نام‌کنندگان خانه‌های ویژه

بررسی شرایط ثبت‌نام‌کنندگان خانه‌های ویژه

http://www.bananews.ir/هفته گذشته پرونده مسکن ویژه تهران در سایت تهرانسر بسته شد و اکنون اداره کل راه و شهرسازی استان تهران مدارک ۳۰۰۰ ثبت‌نام‌کننده در این سایت را بررسی می‌کند که تا پایان اردیبهشت‌ رد یا تائید مدارک این متقاضیان را اعلام کند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) شنبه گذشته - ۱۴ اردیبهشت - اولین سایت ثبت‌نام مسکن ویژه تهرانی‌ها در تهرانسر با ۳۰۰۰ متقاضی تکمیل ظرفیت شد و نتیجه بررسی واجد شرایط بودن یا نبودن آنها قرار است تا پایان ماه جاری اعلام شود.

متقاضیان واحدهای ۲۵۰ میلیون تومانی سایت تهرانسر باید طی یکسال مبلغ ۱۳۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان بپردازند و پس از آن مبلغ باقی‌مانده را به صورت اقساط ماهانه و با دستور وزیر راه و شهرسازی کمتر از یک میلیون تومان در ماه و در مدت ۱۲ سال پرداخت خواهند کرد.

پیش‌تر مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به در نظر گرفتن حدود ۳۰۰۰ واحد در منطقه تهرانسر گفته بود پس از دستور وزیر راه و شهرسازی و تبدیل برج‌های ۱۵ طبقه به پنج طبقه، تعداد واحدهای این سایت به ۲۷۲۰ واحد کاهش یافت و با توجه به اینکه ۱۶۰ واحد دارای معارض هستند، در حال حاضر ۲۵۶۰ واحد بدون معارض در حال ساخت است.

 

آغاز تحویل خانه‌های ویژه از مهر ماه

فریبرز واحدی با تاکید بر اینکه اواخر خرداد‌ و از تیرماه برخی بلوک‌ها به شکل محله‌ای آماده می‌شوند، بیان کرد: این به منزله تحویل واحدها به متقاضیان نیست بلکه تحویل عمده واحد‌ها از شهریور و مهر آغاز می‌شود.

به گفته‌ی وی اول خرداد‌ماه مهلت سر رسید سومین قسط متقاضیان مسکن ویژه‌ای است که در شهریور سال گذشته ثبت‌نام کرده‌اند.

پس از پایان مهلت ثبت‌نام متقاضیان در دو هفته گذشته،‌ اداره کل راه و شهرسازی استان تهران اعلام کرد: کلیه متقاضیانی که تا پایان روز شنبه - ١۴ اردیبهشت ماه - برای ثبت‌نام در مسکن ویژه تهرانسر در بانک مسکن حساب باز کرده و مبلغ ۲۰ میلیون تومان را واریز کرده‌اند، حائز شرایط شیوه‌نامه ثبت‌نام هستند و می‌توانند مراحل بعدی ثبت‌نام را طی کنند.

همچنین متقاضیان انصرافی یا کسانی که در بررسی‌های اداره کل راه و شهرسازی استان تهران واجد شرایط تشخیص داده نشوند، می‌توانند ضمن ثبت انصراف از طرح، نسبت به عودت مبلغ واریزی خود اقدام کنند.

    نظرات