دامن زدن شایعات به نرخهای بازار مسکن/ قیمت آپارتمانهای زیر ۴۰ متر

دامن زدن شایعات به نرخهای بازار مسکن/ قیمت آپارتمانهای زیر ۴۰ متر

http://www.bananews.ir/نگرانی متقاضیان از قیمتهای بازار مسکن موجب شده است که برخی از سودجویان نرخهای غیرواقعی را نسبت به واقعیت بازار مطرح کنند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) در هفته های گذشته از سال گذشته، قیمتهای متفاوتی برای خرید و فروش آپارتمان ها گفته می شود و دهان به دهان می چرخد که این گفته ها سهم زیادی را در آشفتگی بازار مسکن دارد، در واقع نگرانی مردم بابت گران شدن مسکن موجب شده است که گاهی قیمتهای غیرواقعی از سوی آنها مطرح شود که همین امر می تواند جو روانی ناشی از افزایش قیمتها را تشدید کند.

براین اساس، بخشی از بساز بفروشها و دلالان بازار مسکن از این امر سوء استفاده کرده و قیمتها را افزایش می دهند در حالیکه قیمتهای بالای آپارتمان، موجب رکود بخش مسکن شده است و تعداد زیادی از متقاضیان واقعی خرید مسکن از بازار خارج شده اند.

در حال حاضر با وجودی که نرخها در دیگر بازارها با کاهش روبرو شده اند اما قیمت مسکن نه تنها کاهش نداشته بلکه هر روز نرخهای جدیدی از سوی دلالان مطرح می شود که مالکان را هم تشویق می کند که نرخهای بالاتری را برای واحدهای خود تعیین کند، این در حالی است که براساس عرف بازار، قیمتها نباید تغییری داشته باشند.

 

در واقع با وجود نوسان شدید قیمتها در این بخش و عبور نرخ تورم بازار مسکن از تورم عمومی کشور، دولت تاکنون اقدام موثری انجام نداده است و حتی ساخت و سازهای مسکن مهر هم نتوانست از افزایش قیمت در کلانشهرها جلوگیری کند.

قیمت آپارتمان های کمتر از ۴۰ متر در تهران

به گزارش  مهر، آپارتمان ۳۹ متری در رودکی - دامپزشکی، طبقه دوم با عمر دو ساله و آسانسور با ۳۰ میلیون تومان رهن و ۲۰ میلیون تومان وام و ۱۰۲ میلیون تومان نقد به فروش می رسد. واحد دیگری در محدوده زرکش با مساحت ۴۰ مترمربع با ۱۰۵ میلیون تومان نقد، ۲۵ میلیون تومان وام و ۲۵ میلیون تومان رهن فروخته می شود.

یک دستگاه آپارتمان به مساحت ۳۸ مترمربع در دامپزشکی هم ۱۱۸ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است و در یادگار امام واحدی به مساحت ۳۰ مترمربع با ۵ متر انباری با قیمت ۱۱۶ میلیون تومان به فروش می رسد.

همچنین برای یک واحد ۳۸ متری با عمر دو ساله با پارکینگ و تکواحدی ۱۳۴ میلیون تومان قیمت تعیین شده است و واحد دیگری با متراژ ۳۲ مترمربع در دامپزشکی و یکخوابه با قیمت ۱۵۴ میلیون تومان به فروش می رسد.

مالک دیگری واحد ۴۰ متری خود را با عمر یک ساله و انباری با قیمت ۱۱۱ میلیون تومان می فروشد و یک آپارتمان به متراژ ۴۰ مترمربع نوساز در فردوس غرب با ۳۰۰ میلیون تومان به فروش می رسد.

یک دستگاه آپارتمان ۳۰ متری یکخوابه، نوساز در مدنی  شمالی با پارکینگ و انباری ۱۳۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده است و  ۴۰ متری نوساز در محلاتی با متری ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به فروش می رسد.

آپارتمان ۴۰ متری نوساز در پیروزی بدون پارکینگ و انباری ۱۵۰ میلیون تومان و آپارتمان ۱۲ ساله به مساحت ۴۰ مترمربع در گلبرگ سبلان شمالی با ۱۳۰ میلیون تومان به فروش می رسد.

    نظرات