تنظیم اجاره‌نامه در دفترخانه‌ها ادامه‌دار نیست

تنظیم اجاره‌نامه در دفترخانه‌ها ادامه‌دار نیست

http://www.bananews.ir/عضوهیات مدیره اتحادیه کشوری مشاوران املاک معتقد است: طرح تنظیم اجاره‌نامه در دفترخانه‌ها ادامه‌دار نیست.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) نسرین آپیور- در‌گفت‌وگو با ایسنا، درباره نظر اتحادیه کشوری مشاوران املاک نسبت به تنظیم قرادادهای اجاره‌نامه محضری، اظهارکرد: تنظیم اجاره‌نامه در دفترخانه‌ها، دخالت در کار مشاوران املاک و زودگذر است که مزایا و معایبی ندارد چراکه مردم به معامله در بنگاه املاک عادت کرده و اعتماد دارند.

وی گفت: تنظیم معاملات در دفاتر املاک برای مردم جا افتاده و مشاوران املاک واسط و وصل‌کننده معاملات هستند که با ارائه کد رهگیری قانونمند عمل می‌کنند.

آپیوربا اشاره به قانونمند شدن فعالیت دفاتراملاک در کشور پس از صدور کد رهگیری برای قولنامه‌های خرید و فروش و اجاره‌نامه‌ها، گفت: اگر این بنگاه‌ها غیر قانونی عمل کنند از سوی اتحادیه متخلف محسوب می‌شوند.

این عضو هیات مدیره اتحادیه کشوری مشاوران املاک درباره گفته رییس این اتحادیه مبنی بر فاقد اعتبار بودن اجاره‌نامه‌های محضری، گفت: هر اجاره‌نامه‌ای که کد رهگیری نداشته باشد فاقد اعتباراست.

وی افزود: در حال حاضر بیشتر مشاوران املاک قانونمند عمل می‌کنند و اجاره‌نامه‌ها با کد رهگیری معامله می‌شوند و با شروع طرح تنظیم اجاره‌نامه در دفترخانه‌ها باز هم مردم به سمت مشاوران املاک می‌روند.

وی در پاسخ به تاثیر این طرح در کاهش و افزایش نرخ اجاره‌نامه، گفت: تنظیم اجاره‌نامه در محضر در کاهش و افزایش قیمت تاثیری ندارد چراکه محضرداران تعیین‌کننده قیمت نیستند.

آپیوردریافت کد رهگیری در معاملات مسکن و تنظیم قرارداد اجاره را مهم تلقی و اظهار کرد: افراد برای ثبت‌نام مدارس فرزندان،‌ تعویض پلاک ماشین و معاملات این چنینی نیاز به کد رهگیری دارند.

    نظرات