مجریان متخصص عامل رفع مشکلات ساخت‌وساز؟

مجریان متخصص عامل رفع مشکلات ساخت‌وساز؟

http://www.bananews.ir/مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران با بیان اینکه فرآیند درستی در زمینه فعالیت مجریان متخصص وجود ندارد، بر لزوم استفاده از مجریان متخصص و ماهر در ساخت‌وسازها تاکید کرد.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) جواد کریمیان اقبال در گفت‌وگو با سایت اطلاع رسانی شهرداری تهران با تاکید بر اهمیت مجریان ماهر در افزایش کیفیت ساخت‌وساز گفت: چنانچه بتوان مجریان ساختمانی متخصصی تربیت کرد بسیاری از مشکلات امروز ساخت و ساز برطرف خواهد شد.

او افزود: افزایش کیفیت ساخت و ساز و انجام این کار توسط متخصصان از جمله مزایای استفاده از مجریان متخصص است، چراکه با این کار دست کسانی که در ساخت و ساز تخصصی ندارند کوتاه می‌شود و همچنین بسیاری از مهندسان ساخت‌و‌ساز که در حرفه‌های دیگر مشغول به کار هستند به شغل اصلی خود باز می‌گردند.
مدیر کل معماری و ساختمان شهرداری تهران با اشاره به نبود فرآیندی درست در زمینه فعالیت مجریان متخصص اظهار کرد: ساختار سازمان مهندسی در شکل‌دهی به مجموعه‌ای که این افراد بعد از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه در جای خود به کار گرفته شوند درست نیست و دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی برای نظارت ساختمان به کار گرفته می‌شوند، در صورتی که پیش از نظارت باید چند سالی در زمینه اجرایی مهارت کسب کرده باشند و بعد آن بر ساخت‌وساز نظارت کنند.
کریمیان اقبال تصریح کرد : درغیر این صورت نظارت‌هایی که بر ساخت و ساز‌ها صورت می‌گیرد سوری می‌شود و مشکلات اجرایی به وجود می‌آید و کسانی در کار اجرا به فعالیت می‌پردازند که تجربی کار را یاد گرفته‌اند و تحصیلات دانشگاهی در این خصوص ندارند.
او اظهار کرد: در این راستا با سازمان نظام مهندسی تعاملاتی صورت گرفته است تا شرکت‌هایی ایجاد شود که صلاحیت افراد در آن به تایید رسیده باشد و به این ترتیب مشکلاتی مانند برگه فروشی مهندسان که بسیار رایج بوده است، کاهش یابد.
کریمیان اقبال خاطرنشان کرد: در صورت اجرای این فرآیند نظارت‌ها در کل بهتر صورت می‌گیرد و کنترل کیفیت ساخت‌وسازها نیز از سوی سازمان نظام مهندسی به درستی انجام و کار توسط شرکت‌های دارای صلاحیت انجام می‌شود.

 

    نظرات