ساخت قطعات ۲ و ۳ آزادراه تهران – شمال طی ۳ سال

ساخت قطعات ۲ و ۳ آزادراه تهران – شمال طی ۳ سال

http://www.bananews.ir/وزیر راه و شهرسازی از ساخت قطعات دو و سه آزادراه تهران – شمال توسط قرارگاه خاتم الانبیا در مدت سه سال پس از زمان شروع خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علی نیکزاد در حاشیه مراسم افتتاح سه دستگاه ترن‌ست و ۱۲ واگن مسافری ساخت داخل به خبرنگار راه ایسنا گفت: قطعات دو و سه آزادراه تهران – شمال توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا و طی سه سال ساخته خواهد شد.

وی افزود: ساخت قطعه چهارم این آزادراه تمام شده و قطعه یک نیز در حال ساخت است.

وزیر راه و شهرسازی درباره رقم سرمایه مورد نیاز برای ساخت قطعات دو و سه آزادراه تهران – شمال، گفت: قطعا رقم مورد نیاز با آنچه در ابتدا پیش‌بینی شده است، متفاوت خواهد بود.

نیکزاد تصریح کرد: وقتی جابه‌جایی در مؤلفه‌های گذشته صورت می‌گیرد مثلا نرخ ارز تغییر می‌کند، رقم مورد نیاز برای یک پروژه عمرانی نیز تغییر خواهد کرد.

به گفته وی در صورت تغییر رقم مورد نیاز برای ساخت قطعات دو و سه آزادراه تهران - شمال با آنچه پیشتر پیش‌بینی شده است، معاونت نظارت راهبردی مابه‌التفاوت را پرداخت خواهد کرد.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: برای قطعه یک آزادراه نیز چندین بار مجوز تغییر سرمایه مورد نیاز برای ساخت را از شورای اقتصاد گرفتیم.

راه‌آهن گرگان – اینچه‌برون نیمه اول خرداد افتتاح می‌شود

وی با اشاره به پروژه راه‌آهن گرگان – اینچه‌برون که با اتصال ایران به ترکمنستان، قزاقستان و چین راه شرق به خاورمیانه خواهد بود، گفت: این راه‌آهن ۱۱۰ کیلومتری توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا ساخته شده و برای افتتاح آن منتظر حضور رییس‌جمهور هستیم.

نیکزاد با بیان این‌که ۱۵۰ کیلومتر از این مسیر که در کشور ترکمنستان است هنوز آماده نشده است، افزود: نیمه اول خرداد ماه با حضور رییس‌جمهور بخش ساخته شده در ایران افتتاح می‌شود. ضمن آنکه رییس‌جمهور به ترکمنستان سفر می‌کند تا این افتتاح در مرز دو کشور صورت گیرد.

ساخت خط آهن شیراز– بندرعباس به صورت فاینانس و مشارکت بخش خصوصی

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به خط آهن شیراز – بندرعباس که قرار بود به صورت فاینانس و توسط یک شرکت خصوصی انجام شود، گفت: معمولا برای پیشبرد کار در بخش راه‌آهن از مشارکت و فاینانس استفاده نمی‌کنیم اما با توجه به استقبالی که شده بود تصمیم به این امر گرفته شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر قرار بر این شده که انجام کار مشارکتی در خط آهن شیراز – بندرعباس به صورت پیمانکاری صورت گیرد و برای تامین بخشی از منابع آن نیز از اوراق مشارکت و اعتبار بودجه سال ۹۲ استفاده خواهیم کرد.

 

نیکزاد درباره ساخت سه دستگاه ترن‌ست و ۱۲ واگن مسافری در داخل، گفت: این مجموعه با ۹۰ میلیارد تومان و صرفه‌جویی هفت میلیون یورو ساخته شده است.

وی افزود: در مجموعه راه‌آهن ایران، افزایش کیفیت خدمات و مشتری‌مداری در اولویت قرار گرفته است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که در حال حاضر ۲۰ استان کشور به شبکه ریلی متصل هستند و ۱۱ استان دیگر نیز در حال ساخت برای اتصال به شبکه سراسری هستند، خاطرنشان کرد: به منظور توسعه شبکه راه آهن کشور، دولت و کمیسیون مجلس همکاری‌های لازم را برای تهیه ریل انجام می‌دهند.

    نظرات