صنعت هوایی کشور صد‌درصد ضرر‌ده است

صنعت هوایی کشور صد‌درصد ضرر‌ده است

http://www.bananews.ir/رییس انجمن شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرد: صنعت هوایی کشور و ایرلاین‌ها در شرایط فعلی صد‌درصد ضررده هستند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) عبدالرضا موسوی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: سال گذشته و پس از افزایش حداکثر ۷۵ درصدی نرخ بلیت هواپیما که به نیت حل مشکلات مالی شرکت‌های هواپیمایی از سوی سازمان هواپیمایی کشوری ابلاغ و تایید شد، ایرلاین‌ها با کاهش تعداد مسافر مواجه شدند.

وی اظهار کرد: با وجود افزایش نرخ بلیت هواپیما هم‌چنان هزینه‌کرد شرکت‌های هواپیمایی برای هر ساعت پرواز یک مسافر بیش‌تر از آن چیزی بود که از مسافران به عنوان نرخ بلیت دریافت می‌شد، با این وجود شرکت‌های هواپیمایی برای کاهش مشکل پایین‌آمدن تعداد مسافران پیشنهاد برگشتن نرخ سوخت به رقم سابق و به تبع آن کاهش نرخ بلیت را پیشنهاد کردند که البته موافقت نشد.

رییس انجمن شرکت‌های هواپیمایی خاطر نشان کرد: روز گذشته افزایش نرخ بلیت در مجلس شورای اسلامی برای کمک به نهاد هلال‌احمر تصویب شد. هر چند این افزایش تنها یک درصد است، اما در بین مردم جو روانی ایجاد می‌کند.

موسوی افزود: ما درخواست داشتیم هزینه‌هایی که از شرکت‌های هواپیمایی برای شهرداری گرفته می‌شود حذف شود و حال باید هزینه‌ی دیگری پرداخت کنیم.

وی به بدهی شرکت‌های هواپیمایی به شرکت فرودگاه‌های کشور و نیز شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اشاره کرد و گفت: با توجه به آنکه هزینه‌ی دخل‌وخرج شرکت‌های هواپیمایی از روی فروش بلیت به دست نمی‌آید این شرکت‌ها با بدهی سنگینی در دو بخش سوخت و خدماتی که از شرکت‌های فرودگاه‌ها دریافت می‌کنند نیز دست به گریبان هستند.

رییس انجمن شرکت‌های هواپیمایی در پایان تاکید کرد: در صورت ادامه‌ی روند ضرر‌ده بودن شرکت‌های هواپیمایی شاهد ورشکستگی صنعت هوایی در کشور خواهیم بود.

    نظرات