پایین بودن شاخص آسفالت راه روستایی در جنوب استان اردبیل

پایین بودن شاخص آسفالت راه روستایی در جنوب استان اردبیل

http://www.bananews.ir/نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس از پایین بودن شاخص آسفالت راه روستایی در جنوب استان اردبیل خبرداد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) جلیل جعفری‌ بنه نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی در بازدید از طرح‌های نیمه‌ تمام راهسازی در منطقه هشتجین خلخال از اختصاص ۸ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه خلخال – هشتجین، کلور – درام و اتصال جنوب استان به استان‌های همجوار خبرداد و افزود: با پیگیری‌ها و تلاش‌های انجام شده و از طریق کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۲ موفق شدیم، ۷ میلیارد تومان برای پروژه‌های زیرساختی به ویژه خلخال – هشتجین و راه‌های روستایی در نظر بگیریم.

وی افزود:‌ در کنار آن، یک میلیارد تومان نیز اعتبار برای تکمیل پروژه کلور – درام اختصاص یافت تا این پروژه در اولین فرصت تکمیل شده و با بهره‌برداری آن امکان دسترسی شهروندان جنوب استان به استان‌های همجوار نظیر زنجان، آذربایجان‌شرقی و گیلان بهتر فراهم آید.

جعفری‌بنه خلخال با انتقاد از پایین بودن شاخص آسفالت راه روستایی در جنوب استان خاطرنشان کرد: در مقایسه با میانگین کشوری و استانی ما ۵۰ درصد عقب‌ماندگی در این حوزه داریم که نشان می‌دهد باید بخش عظیمی از اعتبارات راه روستایی امسال به این شهرستان تزریق شود تا بتوانیم وضعیت خود را به میانگین و سرانه استانی و کشوری برسانیم.

 

وی گفت : این بی‌ توجهی‌ها به جنوب استان در حالی اتفاق افتاده است که کشاورزان و روستانشینان این مناطق با تولیدات متنوع خود به تقویت تولید ملی بهتر از هر زمان دیگر کمک کردند و بستر مناسبی در حرکت‌های رو به جلو فراهم آمده که نسبت به سال‌های گذشته در یک سال اخیر امیدبخش به نظر می‌رسد.

وی بیان کرد: روستاییان ما باید از حداقل امکانات و نعمات به دست آمده در ۳۴ سال اخیر نظیر راه آسفالته، آب شرب سالم، بهداشت مناسب، گاز و برق ایمن و مطمئن برخوردار شوند، چراکه حق آنهاست از این ظرفیت و توانمندی بهتر استفاده کنند تا زمینه رضایتمندی بهتر آنها بیش از هر زمان دیگر فراهم آید.

    نظرات