سقوط از بلندی، شایع‌ترین علت فوتی حوادث کار

سقوط از بلندی، شایع‌ترین علت فوتی حوادث کار

http://www.bananews.ir/مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: شایع‌ترین علت فوتی حوادث کار سقوط از بلندی و برق‌گرفتگی است‌.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) دکتر علی عباسی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: از ۲۵ اسفندماه ۹۱ لغایت ۱۵ فروردین ماه ۹۲ ،۳۰ درصد فوتی‌ها عابرین پیاده بوده‌اند که شهرستان نور و بابل بیشترین فوتی‌ها را داشته است.

عباسی افزود: فوتی‌های ۲۵ اسفندماه ۹۱ لغایت ۱۵ فروردین ماه ۹۲ را ۱۳ نفر موتور سوار‌، ۱۴ نفر عابرین پیاده، ۸ نفر راننده، و ۱۰ نفر سرنشین خوردروها بوده‌اند که کاهش ۳۵ درصدی را نسبت به سال ۹۱ نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: سال گذشته بیش از ۱۰۹ هزار و ۷۱۹ مورد معاینات کارشناسی انجام شده که ۶۵ درصد آن آقایان بوده‌اند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران خاطرنشان کرد: سال گذشته ۲ هزار و ۳۲۹ مورد جسد معاینه انجام شده که از این تعداد ۸۵۰ مورد مربوط به تصادفات بوده است.

 

عباسی افزود: سال گذشته از ۱۰۹ هزار و ۷۱۹ مورد معاینات پزشکی ۲۶ هزار و ۷۶۷ نفر مربوط به نزاع بوده است که ۷۲ درصد را آقایان و ۲۸ درصد زنان بوده‌اند.

وی با بیان اینکه شهرستان ساری با ۵ هزار و ۴۹۵ مورد، بابل ۳ هزار و ۲۹۶ مورد، آمل ۲ هزار و ۷۷۷ نفر به ترتیب بیشترین نزاع‌ها را داشته‌اند، گفت: شهرستا‌ن‌های سوادکوه با ۴۸۲ مورد، عباس‌آباد ۶۹۱ و جویبار با ۶۰۱ نفر به ترتیب کمترین نزاع ها را در سال گذشته داشته‌اند.

مدیر‌کل پزشکی قانونی مازندران تورم اقتصادی، پایین بودن سطح تحمل افراد در جامعه را از دلایل بالا بودن آمار نزاع در استان دانست.

وی ادامه داد: آموزش مهارت های زندگی به خصوص در سنین پایین میزان تحمل افراد را در شرایط استرس بالا می‌برد تا افراد به جای درگیری فیزیکی، با بحث، گفت و گو و تفاهم مشکلات خود را حل و فصل کنند.

عباسی افزود: ۲ هزار و ۱۷۲ معاینه روان پزشکی سال گذشته صورت گرفته که ۶۴ درصد آن را مردان و مابقی را زنان تشکیل داده‌اند.

وی ادامه داد: ۸۰ درصد اجساد ارجاعی به پزشکی قانونی مازندران مردان و مابقی زنان بوده‌اند.

مدیر‌کل پزشکی قانونی مازندران ادامه داد: ۲ هزار و ۳۰۰ جسد به پزشکی قانونی مازندران ارجاع شده است که ۳۶ درصد آن مربوط به تصادفات، ۹ درصد غرق شدگی، ۵ درصد سوختگی، ۳ درصد سقوط از بلندای، ۲ درصد برق گرفتگی، ۴ درصد مرگ و میر طبیعی و ۱۹ درصد غیر قابل تشخیص بوده است.

عباسی به معاینات سرپایی اشاره کرد و افزود: ۲۵ درصد مربوط به نزاع، ۱۶ درصد تصادفات، ۲ درصد روان‌پزشکی و یک درصد اعتیاد بوده است.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان ساری با ۱۳۴ فوتی، بابل ۱۱۵ و آمل ۱۱۲ به ترتیب بیشترین فوتی‌ها را سال گذشته در استان داشته‌اند.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران تصریح کرد: سال گذشته ۸۲ نفر بر اثر حوادث کار جان خود را از دست داده‌اند که رشد ۱۶ درصدی را نسبت به سال ۹۰ داشته است.

عباسی شایع‌ترین علت فوتی حوادث کار را سقوط از بلندای با ۴۸ مورد و برق گرفتگی را با ۲۴ مورد عنوان کرد.

وی شهرستان ساری را با ۱۳ مورد و آمل با ۱۲ مورد بیشترین علت سقوط از بلندای اشاره کرد.

مدیر‌کل پزشکی قانونی مازندران، شایع‌ترین سن فوتی‌های ناشی از حوادث کار را ۲۱ الی ۴۰ سال عنوان کرد و افزود: ۷۹ نفر ایرانی و ۳ نفر افغانی بوده‌اند.

    نظرات