لزوم توسعه خطوط ریلی منتهی به مشهد

لزوم توسعه خطوط ریلی منتهی به مشهد

http://www.bananews.ir/مدیرعامل شرکت عمران و مسکن آستان قدس رضوی، توسعه خطوط ریلی منتهی به مشهد را از جمله اهداف این شرکت عنوان کرد و خواستار توسعه‌ هرچه بیشتر این خطوط شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، محمدرضا رئیسی با بیان این امر که حمل و نقل ریلی از شاخصه‌های توسعه پایدار کشور است، مذاکرات برای همکاری در خطوط ریلی منتهی به مشهد از جمله خطوط ریلی گرگان، بجنورد و قطار سریع‌السیر تهران- مشهد را از اقدامات در دستور کار این شرکت عنوان کرد.
وی خط ریلی را مطمئن، ارزان و ایمن‌ترین روش حمل‌و‌نقل دانست که زائران امام رضا(ع) از منطقه شمال به شهر مشهد با ایمنی خاطر می‌توانند سفر داشته باشند.
وی راه‌آهن قزوین به رشت را از پروژه‌های عمرانی این شرکت عنوان کرد و افزود: این طرح دارای اهمیت استراتژیک می‌باشد، چراکه خلیج‌فارس به دلیل وضعیت سیاسی حاکم، در جهت تحویل بار محدودیت دارد، اما این خط به دلیل انتقال‌بار به داخل کشور از بندر انزلی، برای رفع تحریم‌ها اثر بسزایی خواهد داشت و تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد.
رئیسی، حضور در پروژه راه‌آهن سوریه را از دیگر اقدامات این شرکت عنوان کرد و ساخت پلی به طول یک‌هزار متر روی رود فرات را که اتصال راه‌آهن ایران به عراق و دمشق از این پل صورت می‌گیرد یکی از افتخارات این شرکت دانست.
رئیسی با بیان اینکه این شرکت به عنوان پیمانکار در این پروژه‌ها فعالیت می‌کند، خاطرنشان کرد: تاکنون شرکت عمران و مسکن قدس رضوی برای انجام اقدامات عمرانی کشور با کیفیت مطلوب و به پایان رساندن آن در مدت زمان تعیین شده مورد تقدیر قرار گرفته است.
وی درخصوص آزادراه کنار گذر شمالی مشهد که سال گذشته با حضور رییس‌جمهور افتتاح شد، نیز گفت: این طرح با مشارکت آستان قدس رضوی، بانک ملی، وزارت راه و شهرسازی به اتمام رسید.
رئیسی به پیشگامی آستان قدس رضوی در مشارکت ساخت آزادراه اشاره و اظهار کرد: آزادراه شهرک رضوی با صددرصد سرمایه‌گذاری آستان قدس رضوی از نخستین موارد ساخت مشارکتی آزاد راه به شمار می‌آید.

 

    نظرات