۷ روش برای ایجاد انگیزه در کارمندان

۷ روش برای ایجاد انگیزه در کارمندان

http://www.bananews.ir/ایجاد انگیزه در کارمندان همواره یک چالش در محیط کار است. به‌ویژه در محیط‌های کاری که در آن ناظران و مدیران بر رضایت کارمندان به‌عنوان بخشی از استراتژی حمایتی سازمان تاکید نمی‌کنند و راه سختی را پیش روی خود قرار می‌دهند.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) بعضی از سازمان‌ها نسبت به ایجاد انگیزه در کارمندان بی‌تفاوت هستند، اما در عین حال تقریبا همه سازمان‌ها انتظار دارند که بهترین کارآیی را از کارمندان خود دریافت دارند.

توصیه من به مدیران این است که با مدیریت صحیح، خود را از این وضعیت خلاص کنند. شرکت‌های کمی وجود دارند که تلاش مدیران را برای کمک به ایجاد انگیزه در کارمندان، مورد حمایت قرار می‌دهند. حتی در محیط‌های کاری که بیشترین حمایت‌ها انجام می‌گیرد نیز تقریبا هر روز این چالش به چشم می‌خورد و مدیران اغلب احساس می‌کنند که سازمان اهداف متضادی نسبت به تلاش آنها برای تشویق کارمندان برای ایجاد انگیزه در آنها دارد.
بدترین محیط کاری برای کارمندان چگونه محیطی است؟ گاهی اوقات مدیران برای جذب بخشی از انگیزه در کارمندان خود و مشارکت فعالانه آنها در محیط کار تقلا می‌کنند، اما هیچ‌وقت انگیزه واقعی کارمندان را به‌دست نمی‌آورند.
تفاوتی ندارد که سازمان شما برای ایجاد انگیزه در کارمندان چه محیطی ایجاد می‌کند بلکه خود شما با توجه به مسوولیت و توانایی خود می‌توانید زمینه ایجاد شرایطی را فراهم آورید که در آن کارمندان با انگیزه و فعالی را در کنار خود داشته باشید.

 

در ادامه هفت روش به منظور تاثیرگذاری جدی بر انگیزش کارمندان ارائه می‌شود.
شما می‌توانید به طور روزانه اقداماتی را در جهت رضایت کارمندان انجام دهید. طی تحقیقی که توسط مجمع مدیریت منابع انسانی (SHRM) انجام شد، توصیه‌هایی ارائه شده است که طبق نظر کارمندان به افزایش رضایتمندی آنها کمک می‌کند.
انجام اقدامات مدیریتی در این زمینه می‌تواند محیطی ایجاد کند که کارمندان احساس رضایت بیشتری داشته
باشند.
• به طور مسوولانه و موثر، اطلاعاتی را که کارمندان برای انجام درست کارهای خود به آن نیاز دارند در اختیار آنها بگذارید. کارمندان دوست دارند به رسمیت شناخته شوند.
آنها به اطلاعات لازم برای انجام کار خود نیاز دارند. آنها نیاز به اطلاعاتی دارند که بتوانند برای کار خود بهترین تصمیم را بگیرند.
• سعی کنید کارمندان خود را خارج از جلسات رسمی نیز ملاقات کنید و هر اطلاعاتی را که برای بهبود کارشان لازم است در اختیار آنها قرار دهید.
موضوعاتی مانند فیدبک مشتریان، توسعه محصول، فرصت‌های آموزشی و خبرهای جدید درباره تغییرات در واحدها و مسائل دیگر برای کارمندان مهم هستند. بیشتر از آنچه فکر می‌کنید لازم است با کارمندان در ارتباط باشید.
• برای کارمندانی که تغییری در کارشان ایجاد شده بیشتر وقت بگذارید. مطمئن شوید که کارمند شما نفس تغییر، اهداف، زمانبندی و تصمیمات را درک کرده است.
• با هر کارمندی که به شما گزارش می‌دهد به طور روزانه ارتباط داشته باشید. حتی گفتن عبارت «صبح بخیر» با انرژی و شعف از طرف شما باعث می‌شود کارمندان بهتر با شما ارتباط برقرار کنند.
• با هر یک از کارمندان خود جلسات تک به تک داشته باشید. آنها دوست دارند مطمئن شوند که این زمان هر هفته به آنها داده خواهد شد. بگذارید کارمندان در این جلسات مشکلات یا ایده‌های خود را برای بهبود هر موضوعی در رابطه با کار مطرح کنند.
ایجاد ارتباط و دریافت توجه از طرف مدیران ارشد در کارمندان انگیزه ایجاد می‌کند. در تحقیق اخیر که توسط شرکت تاورز واتسن انجام شد و در آن ۹۰۰۰۰ کارمند از ۱۸ کشور مورد مطالعه قرار گرفتند، مشخص شد که تاثیر مدیران ارشد در تلاش و کوشش خودجوش کارمندان از روسای آنها بیشتر است.
• با روی باز، با صداقت و به طور مداوم با کارمندان ارتباط برقرار کنید. جلسات کارمندان را هر چند وقت برگزار کنید. به طور مرتب در جلسات واحدها شرکت کنید. کارمندان را در کارها دخالت دهید و نشان دهید به کار آنها اهمیت می‌دهید.
• سیاست درهای باز را برای کارمندان خود پیاده کنیدتا آنها بتوانند صحبت وتبادل نظر کنند و نگرانی‌های خود را بازگو کنند.
• به کارمندان به مناسبت‌های خوشایند تبریک بگویید، اگر به مناسبتی نیاز به مرخصی برای سفر دارند از آنها دریغ نکنید و یادتان باشد که زندگی شخصی کارمندان با حیات شرکت در هم آمیخته است. رضایت کارمندان برای شرکت بهره‌وری به همراه خواهد داشت.

  مترجم: رویا مرسلی- دنیای اقتصاد

    نظرات