افزایش ظرفیت قطارها برای سفرهای تابستانی

افزایش ظرفیت قطارها برای سفرهای تابستانی

http://www.bananews.ir/ظرفیت قطارهای مسافری برای سفرهای تابستانی امسال هفت درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) غضنفر فولادی - معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران - به ایسنا گفت: برای طرح تابستانی امسال، شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ظرفیت ناوگان مسافری را هفت درصد نسبت به وضعیت کنونی افزایش خواهد داد.

وی افزود: ظرفیت ناوگان ریلی در مقایسه با تابستان سال گذشته ۱۴ درصد افزایش ظرفیت خواهد داشت.

فولادی اعلام کرد: طرح تابستانی امسال برای جابه‌جایی مسافران از ۱۱ خرداد‌ماه آغاز می‌شود و تا ۱۰ مهرماه ادامه دارد.

به گفته معاون شرکت راه‌آهن هفت ست ترن‌ جدید ساخت یک شرکت آلمانی سال‌ها در شرکت واگن پارس بود و به دلیل مسائل مربوط به ضمانت امکان ورود به ریل را نداشت که این مشکل حل و هفت ست ترن به ظرفیت ریلی کشور اضافه شد.

وی گفت: نزدیک به ۴۰ واگن دو طبقه وارد سیر در خطوط ریلی کشور شده است و تعدادی واگن دو طبقه دیگر نیز به زودی به ناوگان ریلی کشور اضافه می‌شود.

فولادی با اشاره به ورود چهار ریل‌باس به سرویس مسافری شرکت راه‌آهن افزود: با همه توسعه‌ی ناوگان که هم‌چنان ادامه دارد، برای تابستان امسال به مسافران ریلی خدمات داده می‌شود.

معاون شرکت راه‌آهن اظهارکرد: واگن‌های دوطبقه به صورت عمده در مسیر تهران - مشهد استفاده می‌شوند اما مسیر‌هایی چون شیراز - اصفهان نیز پنج واگن دوطبقه دارند. یک قطار دوطبقه نیز در مسیر تهران - زنجان در تردد است.

وی درباره‌ی نحوه فروش بلیت برای طرح تابستانی امسال با تاکید بر تقویت فروش اینترنتی بلیت قطار خاطرنشان کرد: به جز شرکت جوکار که ۶۰ درصد بلیت را از طریق سامانه خود شرکت و ۴۰ درصد دیگر را از طریق سامانه مرکزی راه‌آهن می‌فروشد، برای تهیه بلیت دیگر شرکت‌ها باید از طریق سامانه‌ی مرکزی راه‌آهن اقدام کرد.

فولادی گفت: شرکت حمل‌ونقل ریلی رجاء نیز بلیت سفرهای تابستانی را از طریق سامانه این شرکت به فروش می‌رساند. ضمن آنکه فروش حضوری نیز هم‌چنان ادامه دارد.

    نظرات