بیمه شدن ۸۰۰ هزار نفر از کارگران ساختمانی

بیمه شدن ۸۰۰ هزار نفر از کارگران ساختمانی

http://www.bananews.ir/دبیر کانون انجمن‎های صنفی کارگران ساختمانی کشور از بیمه شدن ۸۰۰ هزار نفر از کارگران خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) یارمحمدی در گفت‎وگو با ایسنا گفت: سال ۸۶ طبق مصوبه مجلس و با اصلاحیه وارد شده بر آن بابت بند مالی، قرار شد ظرف چهار سال ۸۰۰ هزار نفر از کارگران ساختمانی بیمه شوند.

وی افزود: دامه داد: امسال که چهارمین سال اجرای این قانون است باید ۲۰۰ هزار نفر بیمه شوند که دستورات لازم برای ۱۰۰ هزار نفر به ادارات ذیربط ابلاغ شده است.

یارمحمدی گفت: بابت این ابلاغیه‎ها ادارات کل سازمان تأمین اجتماعی موظفند قبل از توزیع سهمیه بین شعب خود در استان به منظور شناسایی دقیق کارگران ساختمانی و تعامل میان شعب و انجمن‎های صنفی کارگران ساختمانی استان اقدامات لازم را انجام دهند.

به گفته دبیر کانون انجمن‎های صنفی کارگران ساختمانی کشور این هماهنگی‎ها به شکل استعلام کارت فنی و حرفه‎ای از سازمان فنی و حرفه‎ای توسط تأمین اجتماعی و سازماندهی انجمن‎هاست که به دلیل زیادی این کارت‎ها نسبت به افراد موظفی برای بیمه شدن، باید توافقی صورت گیرد تا با ارجاع آنها مشکل ایجاد نشود.

وی اظهارکرد: از جمله این تعامل‎ها این است که باید بر حسب تاریخ صدور و بازرسی برای احراز اشتغال آنها انجام شود که می‎تواند توسط انجمن یا تأمین اجتماعی یا هر دو باشد که البته انجمن باید نقش کلیدی داشته باشد.

یارمحمدی با اشاره به اینکه در استان لرستان سه انجمن در شهرستان‎های بروجرد، خرم‎آباد و کوهدشت وجود دارد، گفت: در خرم‎آباد و کوهدشت همکاری‎های خوبی صورت می‎گیرد اما در بروجرد شعبه مربوطه همکاری نمی‎کند و این امر باعث ایجاد تنش بین کارگران و شعبه شده و به اعتبار سازمان تامین اجتماعی لطمه وارد می‎کند.

    نظرات