نرخ آهن آلات در خرداد ماه

نرخ آهن آلات در خرداد ماه

http://www.bananews.ir/رونق بازار با تقویت ارزش پول ملی حاصل می شود و پیشنهاد من به دولت بعدی این است که از تیم اقتصادی قوی در کابینه خود استفاده کند.

رئیس اتحادیه آهن فروشان گفت: نرخ آهن آلات در خرداد ماه تغییری نخواهد کرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمد آزاد، رئیس اتحادیه آهن فروشان در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص بحث مالیاتی صنف آهن فروشان اظهار داشت: این موضوع در حال پیگری است و هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است.

وی پایین بودن میزان تقاضا نسبت به عرضه را عامل کاهش قیمت محصولات فولادی اعلام کرد و افزود: هر چند در حال حاضر بازار آهن بهتر از قبل شده است اما همچنان در رکود به سر می برد وهم اینک به دلیل کاهش ساخت و سازها بازار آهن نیز خوابیده است.

آزاد با اشاره به نرخ آهن در بازار خاطر نشان کرد: هم اکنون نرخ تیر آهن در بازار هر کیلو گرم ۲ هزار تا ۲ هزار و ۱۰۰ تومان و نرخ میلگرد ۱۹۴۰ تومان است که این قیمت کف بازار است.

وی ادامه داد: همچنین قیمت شمش نیز ۱۷۰۰ تومان است که به اضافه ۱۰۰ تومان اجرت و ۱۰۰ تومان ارزش افزوده و کرایه حمل و نقل به ۱۹۴۰تومان برای مصرف کننده می رسد.
به گفته آزاد، کاهش قیمت فولاد تنها دو دلیل دارد که یکی کاهش نرخ ارز در روزهای اخیر و بالا بودن حجم عرضه در مقابل تقاضا است که این شرایط هم به دلیل نبود خریدهای عمده و پروژه‌ای رخ داده است.

وی با پیش بینی این موضوع که روند قیمت آهن‌آلات به احتمال زیاد در خرداد ماه نیز به همین روال فعلی باقی خواهد ماند به این نکته اشاره کرد که با در نظر گرفتن اینکه هزینه حمل و نقل و هزینه تولید کاهشی نبوده و حتی احتمال افزایش نیز وجود دارد، نمی‌توان انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ها را نیز داشت.
وی در خاتمه افزود: رونق بازار با تقویت ارزش پول ملی حاصل می شود و پیشنهاد من به دولت بعدی این است که از تیم اقتصادی قوی در کابینه خود استفاده کند.

    نظرات