افتتاح ۴ سالن مسافری و تجاری در پایانه‌های مرزی

افتتاح ۴ سالن مسافری و تجاری در پایانه‌های مرزی

http://www.bananews.ir/رییس سازمان راهداری و حمل‌ و نقل از بهره‌برداری چهار سالن مسافری و تجاری در پایانه‌های مرزی کشور تا پایان سال خبر داد و گفت: برای توسعه پایانه‌های مرزی با مشکلات ارزی مواجه شده‌ایم.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) شهریار افندی‌زاده - معاون وزیر راه و شهرسازی - در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اشاره به افتتاح سالن مسافری پایانه مرزی تمرچین گفت‌: تا پایان امسال نیز تعدادی از سالن‌های تجاری و مسافری در حال ساخت و توسعه به بهره‌برداری می‌رسند.

به گفته وی سالن مسافری و تجاری پایانه مرزی چزابه در استان خوزستان، پایانه مسافری و تجاری پایانه مرزی پاشماق در استان کردستان، سالن تجاری پایانه مرزی لطف‌آباد در استان خراسان رضوی و سالن تجاری پایانه مرزی نیل ۷۸ یا ماهیرود در استان خراسان جنوبی تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسند.

افندی‌زاده افزود: توسعه پایانه‌های مرزی کشور می‌تواند به ورود و خروج زمینی مسافران و نیز جابه‌جایی کالا و ترانزیت از مسیر‌های جاده‌ای کمک کند و باعث رونق اقتصادی کشور شود.

وی افزود: طی چند سال گذشته با افزایش تعداد پایانه‌های مرزی در مرز‌های زمینی کشور و نیز توسعه‌ی سالن‌های تجاری و مسافری، سعی شده خدمات بهتری به صاحبان کالاها و مسافران ارائه شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: طی چند ماه اخیر چند سالن تجاری و مسافری که ساخت و توسعه آن از ماه‌های گذشته آغاز شده بود، افتتاح شد تا به ظرفیت پذیرش و اعزام مسافرو بار در پایانه‌های مرزی کشور کمک کند.

رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور به اهمیت تامین منابع مورد نیاز برای توسعه‌ی پایانه‌های مرزی کشور تاکید و اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود با مشکلات ارزی برای توسعه‌ی سالن‌های تجاری و مسافری پایانه‌های مرزی مواجه شده‌ایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: برای تامین تجهیزات مورد نیاز در بخش توسعه پایانه‌های کشور نیازمند منابع ارزی هستیم که باید با توجه به مشکلات موجود و نیز بودجه‌ای که در این زمینه اختصاص می‌یابد، اقدامات توسعه‌ای را ادامه دهیم.

    نظرات