ساخت بیش از ۸ هزار کیلومتر راه‎آهن

ساخت بیش از ۸ هزار کیلومتر راه‎آهن

http://www.bananews.ir/وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: بیش از۴۱ هزار کیلومتر پروژه راه درحال ساخت است که شامل ۲۵۰۰ کیلومتر آزادراه، ۸۵۰۰ کیلومتر بزرگراه، ۱۲ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی، ۸۵۰۰ کیلومتر راه‎آهن و ۱۰ هزار کیلومتر راه روستایی می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)، علی نیکزاد در شورای اداری استان لرستان گفت: طی هشت سال گذشته ۵۷ هزار و ۶۰۰ کیلومتر انواع راه احداث شده است.

وی اظهار کرد: ابتدای دولت نهم یک ‎میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور کم داشتیم که با سرشماری سال ۹۰ مشخص شد ۲۱ میلیون و ۲۰۰ هزار خانوار در ۲۱ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی زندگی می‎کنند و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی نسبت به تعداد خانوارها بیشتر است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: دو میلیون و ۱۲۰ هزار واحد روستایی در دولت نهم و دهم احداث شده که از این تعداد یک میلیون و ۵۲۰ هزار واحد افتتاح شده است.

نیکزاد یادآور شد: در ایران هیچ فرد روستایی وجود ندارد که بخواهد خانه بسازد و وام با بازپرداخت چهار درصد به وی پرداخت نشود.

به گفته وزیر راه و شهرسازی پنج میلیون و ۸۳۰ هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شده که سه میلیون و ۱۲۸ هزار واحد آن روستایی است.

وی خاطر نشان کرد: در استان لرستان نیز ۳۲۲ هزار واحد مسکونی برای یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در شهرها و روستاهای استان احداث شده که ۱۴۲ هزار واحد آن مربوط به دو دولت نهم و دهم است.

نیکزاد گفت: سه میلیارد و ۸۸۰ میلیون تومان در بخش مسکن استان لرستان سرمایه‎گذاری شده است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ۴۵ درصد واحدهای مسکونی لرستان طی هشت سال اخیر احداث شده که تاکنون ۱۰۶ هزار واحد افتتاح شده و ۳۵ هزار و ۵۰۰ واحد باقی مانده تا آخر سال افتتاح می‎شوند.

وی گفت: ۱۵ هزار و ۱۷۵ واحد مسکونی در شهرهای بالای ۲۵ هزار و کمتردر استان لرستان افتتاح شده است.

نیکزاد یادآور شد: شش پروژه گردنه زاغه، ورزشگاه الیگودرز، بزرگراه داران - الیگودرز، بیمارستان شهید رحیمی، ۷۰ کیلومتر راه روستایی و ۱۵ هزار و ۱۷۵ واحد مسکونی به ارزش ۷۶۰ میلیارد تومان در استان لرستان افتتاح شد.

    نظرات