افتتاح قطعه یک واریانت امامزاده هاشم با تاخیر

افتتاح قطعه یک واریانت امامزاده هاشم با تاخیر

http://www.bananews.ir/قطعه یک واریانت گردنه امامزاده هاشم که قرار بود زمستان ۹۱ تکمیل شود، صبح امروز - یکشنبه - با حضور رییس‌جمهور افتتاح شد و به عنوان بزرگ‌ترین و طولانی‌ترین تونل جاده‌ای کشور تحت تردد وسایل نقلیه قرارگرفت.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) با بهره‌برداری از بزرگترین و طولانی‌ترین تونل جاده‌ای شمال کشور و حذف گردنه امامزاده هاشم فاصله ۲۱ کیلومتری منطقه پلور در استان مازندران تا آبعلی در استان تهران به ۱۲ کیلومتر کاهش یافت.

مسیر این جاده چهار کیلومتری از جنوب پلور و قبل از پل آبشار آغاز می‌شود و در پنج کیلومتری گردنه امامزاده هاشم وارد بزرگترین و طولانی‌ترین تونل جاده‌ای کشور می‌شود.

 

برطرف شدن مهمترین گره ترافیکی محور هراز، برطرف شدن مشکلات زمستانی این محور که حدود ۷۰ درصد آن در گردنه امامزاده هاشم است، ارتقای مشخصات هندسی مسیر و حذف پیچ‌های با شعاع قوس پایین و کاهش شیب طولی مسیر، کاهش طول مسیر به میزان حدود ۹ کیلومتر، کاهش قابل ملاحظه زمان سفر با صرفه‌جویی ۳۰۰ میلیارد ریال در سال، کاهش مصرف سوخت و کاهش قابل ملاحظه سوانح جاده‌ای با صرفه‌جویی ۵۰۰ میلیارد ریال از جمله مزایای اجرای این طرح است.

قطعه یک این واریانت پیش از این قرار بود زمستان سال گذشته افتتاح شود که به تاخیر افتاد. قبلا اعلام شده بود قطعه دو واریانت گردنه امامزاده هاشم توسط قرارگاه خاتم و تا پایان دولت دهم ساخته می‌شود که امروز رییس‌جمهور دستور ساخت آن را اعلام کرد.

در نهایت با ساخت دو قطعه واریانت امامزاده هاشم و ساخت ۹ کیلومتر از کنارگذر رودهن، آزادراه پردیس به تونل امامزاده هاشم متصل می‌شود.

    نظرات