بهترین مکان برای تنظیم اجاره‌ خانه کجاست؟

بهترین مکان برای تنظیم اجاره‌ خانه کجاست؟

http://www.bananews.ir/رییس هیات مدیره انجمن مهندسان شهرسازی کشور معتقد است: مردم با اطمینان خاطر بیشتری در دفاتر معامله منعقد می‌کنند اما طبیعی است که بنگاههای املاک در میان مردم جایگاه شناخته‌ شده‌تری دارند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علی نوذرپور در گفت‌وگو با ایسنا، درباره‌ تاثیر تنظیم اجاره‌های مسکن در دفاتر اسناد رسمی اظهار کرد: اگر دفاتر اسناد رسمی نسبت به بنگاه‌های املاک از جایگاه قانونی برخوردارند باید برای بنگاه‌ها هم وظیفه و تکلیف قانونی‌تری مشخص شود.

وی با بیان اینکه دفاتر اسناد رسمی از جایگاه قانونی‌تری برخوردارند، گفت: تعداد دفاتر اسناد رسمی در سطح شهر و در محله‌های مختلف، نسبت به بنگاه‌های املاک محدودتر است.

رییس هیات مدیره انجمن مهندسان شهرسازی کشور اظهارکرد: این امکان وجود دارد که با ادامه تنظیم این قراردادها در دفاتر اسناد رسمی با ازدحام جمعیتی و تراکم کار مشکل ایجاد شود.

نوذرپور درباره چگونگی اعطای کد رهگیری به طرفین معامله از سوی دفاتر اسناد رسمی گفت: اعطای کد رهگیری به طرفین معامله از سوی دفاتر اسناد رسمی فعالیت غیر ممکن و سختی نیست و با برنامه‌ریزی این کار صورت می‌گیرد.

 

به گفته وی باید جایگاه قانونی‌تری برای مشاوران املاک در نظر گرفته شود تا این بنگاه‌ها هم بتوانند به صورت قانونی‌تر معاملات را ثبت و تنظیم کنند چراکه تاکنون نیز قانونی عمل می‌کردند اما بهتر است نظارت جدی‌تری بر این بنگاه‌ها صورت گیرد.

رییس هیات مدیره انجمن مهندسان شهرسازی کشور با بیان اینکه تنها اتحادیه مشاوران املاک بر این بنگاه‌ها نظارت دارد، اظهار کرد: آئین‌نامه‌های این بنگاه‌ها در محدوده هیات وزیران است و باید شکل قانونی‌تری به خود گیرد.

    نظرات