حسن‌نژاد: افزایش وام مسکن به ۵۰ میلیون تومان به افزایش قیمت مسکن می‌انجامد

حسن‌نژاد: افزایش وام مسکن به ۵۰ میلیون تومان به افزایش قیمت مسکن می‌انجامد

http://www.bananews.ir/یک عضو شورای پول و اعتبار گفت که افزایش مبلغ وام مسکن به ۵۰ میلیون تومان نه تنها مشکل مسکن را حل نمی‌کند بلکه باعث افزایش قیمت آن هم می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمدحسن‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا تصریح کرد: افزایش میزان وام مسکن به ۵۰ میلیون تومان به معنی تزریق نقدینگی، افزایش تورم و کاهش اعطای وام به بخش‌های دیگر و در نتیجه رکود در تولید است.

وی با بیان اینکه تصویب وام ۵۰ میلیون تومانی مسکن منجر به تداوم تورم در این بخش می‌شود، افزود: اقتصاد ما به معضلی دچار شده و آن حالت انفعالی است، یعنی ما اجازه می‌دهیم که تورم افزایش یابد و قدرت خرید بالا برود و بعد به جای اینکه تورم را کاهش بدهیم، به مردم پول می‌دهیم و تورم را بالا می‌بریم.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به افزایش دو برابر قیمت مسکن در یک سال گذشته تصریح کرد: متاسفانه به جای اینکه عرضه مسکن را زیاد کنیم و تورم را کاهش دهیم، دوباره مبلغ وام را زیاد می‌کنیم و مردم را به خرید مسکن تشویق می‌کنیم که در نتیجه مسکن گران می‌شود.

حسن‌نژاد با بیان اینکه افزایش وام مسکن به ۵۰ میلیون تومان کارشناسی شده نیست، تاکید کرد: این کار باعث افزایش قیمت مسکن می‌شود، ضمن اینکه در نظر گرفتن این میزان وام برای مسکن پاک کردن صورت مساله هست، زیرا مشکل مسکن، به خاطر کمبود وام نیست بلکه به خاطر تورم موجود در این بخش و کمبود عرضه است که باید به سمت حل این مشکلات برویم نه اینکه با وام ۵۰ میلیون‌توماین کل عیب‌ها را بپوشانیم.

    نظرات