آبرسانی خصوصی باز هم مشکل ساز شد

آبرسانی خصوصی باز هم مشکل ساز شد

http://www.bananews.ir/مدتی است که از فعالیت تمام آبرسانی‌های خصوصی جلوگیری شده و تنها متولی آبرسانی شرکت آب و فاضلاب است اما با توجه به این‌که هنوز در برخی از مناطق آبرسانی به شکل خصوصی به شکل غیر قانونی صورت می‌گیرد این بار اهالی شهرک دانشگاه صنعتی شریف دچار مشکل شده‌اند. در حالی که حاضر به استقبال از شرایط آبفای تهران برای دریافت آب نیستند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) در شهرک دانشگاه صنعتی شریف در منطقه ۲۲ شهری تهران آبرسانی دچار مشکل شده و اهالی شهرک روزانه چند ساعت از آب غیر قابل شرب بهره مند هستند بنابراین برای دریافت آب به شرکت آب و فاضلاب مراجعه کردند.

معاون درآمد و امور مشترکین شرکت آبفای شهرها و شهرک‌های غرب تهران در واکنش به گلایه اهالی شهرک نسبت به بالا بودن هزینه انشعاب که حدود ۳٫۵ میلیون تومان مشخص شده گفت: شهرک دانشگاه صنعتی شریف جزو مشترکین ما نیست واگر اهالی شهرک در گذشته به تعاونی مسکن خودشان هزینه‌ای بابت آب و برق داده‌اند، شاید تعاونی هزینه کرده باشد اما انشعابی خریداری نشده است.

موسی باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، تصریح کرد:‌ براساس مذاکره‌ای که با نمایندگان شهرک دانشگاه صنعتی شریف داشته‌ایم قرار شد طبق ماده ۱۱ قانون هزینه‌های ایجاد تاسیسات و همچنین تعرفه انشعاب پرداخت شود که حدود ۳٫۵ میلیون تومان می‌شود.

وی ادامه داد: پیش نویس قرارداد را حدود دو ماه پیش به تعاونی مسکن دادیم که برای امضای قرارداد و دریافت آب شهری اقدام کنند اما تاکنون خبری از آن‌ها نشده است.

معاون درآمد و امور مشترکین شرکت آبفای شهرها و شهرک‌های غرب تهران با اشاره به این‌که تعاونی مسکن شهرک دانشگاه صنعتی شریف تاکنون از طریق چاه به مشترکین خود آبرسانی می کرده است، گفت: اکنون دبی چاه کاهش پیدا کرده و آب زیادی ندارد.

باقری تصریح کرد: با توجه به این‌که سمت شهرک دانشگاه صنعتی شریف شبکه‌ای نداریم، باید از نزدیک‌ترین شبکه حدود ۱۰ کیلومتر تا شهرک لوله‌گذاری شود.

این درحالی است که ساکنان شهرک به این موضوع اعتراض دارند که "آیا بقیه مردم تهران هم هزینه های لوله گذاری در شهر بزرگ تهران را پرداخته اند و آیا هزینه زیرساخت ها هم بر عهده مردم است؟"

 

آبفا آماده هر گونه همکاری با مشترکین شهرک صنعتی شریف است

وی با بیان این‌که شرکت آبفای شهرها و شهرک‌های غرب تهران با اهالی شهرک دانشگاه صنعتی شریف همکاری می کند، گفت: اعلام کردیم که حاضریم در مدتی که تاسیسات برای آبرسانی آماده می‌شود، با تانکر به شهرک آبرسانی کنیم و مخازن را پر کنیم تا مردم از آب قابل شرب بهره مند شوند.

معاون درآمد و امور مشترکین شرکت آبفای شهرها و شهرک‌های غرب تهران با اشاره به این‌که تاکنون با تمام تلاشمان برای همکاری خبری از نمانیدگان شهرک برای امضای قرارداد نشده است، گفت: در مورد قسط‌بندی هزینه انشعاب نیز مشکلی نداریم و اعلام کردیم که در مورد پرداخت اقساط همکاری خواهیم کرد.

باقری تاکید کرد: اهالی شهرک می‌توانند هزینه انشعاب را درطول یک سال پرداخت کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هزینه‌ای که اعلام شده است شامل تعرفه انشعاب به علاوه هزینه‌های ایجاد تاسیسات می‌شود.

براساس نامه‌ای که از سوی اهالی شهرک دانشگاه صنعتی شریف به دستمان رسیده است، در حال حاضر اهالی این شهرک از آب قابل شرب برخوردار نیستند در حالی که هنگام خرید خانه یکبار هزینه آب را به تعاونی مسکن پرداخت کرده‌اند.

همچنین برخی از اهالی اعلام کرده‌اند که توان پرداخت حق انشعاب را براساس قسط‌ بندی اعلام شده ندارند و نمی‌دانند چرا در صورتی که یک بار هزینه انشعاب آب را به تعاونی مسکن پرداخته‌اند دوباره باید هزینه خرید انشعاب را بدهند.

    نظرات