انتقاد وزارت مسکن از ورود «مپسا» به صنعتی‌سازی

انتقاد وزارت مسکن از ورود «مپسا» به صنعتی‌سازی

www.bananews.irیک مقام مسئول در وزارت مسکن گفت: انتقادی که وزارت مسکن به شرکت مدیریت پروژه‌های ساختمان ایران «مپسا» دارد این است که این شرکت مادر تخصصی و دولتی برای حمایت از صنعتی‌سازی ایجاد شده است نه اینکه خود اقدام به صنعتی‌سازی کند.

این مقام مسئول که نخواست نامش فاش شود، در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس افزود: شرکت «مپسا» شرکتی است که باید از کارخانه‌ها، سازنده‌ها، مجری‌ها، پیمانکاران و انبوه‌سازان که صنعتی‌سازی می‌کنند حمایت و فرهنگ‌ صنعتی‌سازی را در کشور رواج داده و موانع آن را برطرف کند.

وی ادامه داد: مپسا باید علاوه بر ارائه قوانین و مقررات به مجلس اگر نیازمند تسهیلات است از وزارت مسکن درخواست تسهیلات کند.

وی تاکید کرد: افرادی که در «مپسا» حضور دارند افرادی عمرانی و ساختمان‌ساز هستند و این شرکت را به سمت ساخت و ساز سوق داده‌اند بنابراین با این کار نمی‌تواند موفق باشد.

وی تصریح کرد: البته علاوه بر این نقاط ضعف‌ها نقاط قوتی هم می توان برای مپسا متصور بود که نمونه آن در دست اقدام بودن ۱۲۰۰ واحد مسکونی صنعتی‌سازی در حال ساخت در پرند است.

به گفته وی، همچنین «مپسا» جمعی از انبوه‌سازانی که صنعتی‌سازی می‌کنند را دور هم جمع کرده و الزامات و مقررات صنعتی‌سازی را به آنها اطلاع داده است.

 

 

    نظرات