شاقول قیمت مسکن رو به کاهش است

شاقول قیمت مسکن رو به کاهش است

http://www.bananews.ir/یک کارشناس مسکن معتقد است: شاقول قیمت مسکن رو به کاهش است و قطعا تا پایان سال با کاهش بیشتر قیمت مسکن مواجه خواهیم شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) احمدرضا سرحدی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اشاره به برنامه ۱۰۰روزه دولت برای بهبود وضعیت معیشت مردم گفت: شاید این برنامه به تنهایی نتواند قیمت مسکن را کاهش دهد اما بازار مسکن از زمان روی کار آمدن دولت جدید شاهد کاهش حداقل ۱۰ تا ۱۵ درصد قیمت بوده است.

وی اظهار کرد: دولت در این برنامه اعلام کرده که طی مدت ۱۰۰ روز بازار را بررسی می‌کند و گزارشی از وضعیت اقتصادی ارائه می‌دهد اما آنچه بیش از هر مورد دیگر مشهود است کاهش تدریجی قیمت مسکن در دو - سه ماه اخیر است.

سرحدی افزود: تغییر دولت و برنامه‌های اعلام شده دلیلی بر کاهش قیمت‌ها شده و با روند کاهشی قیمت‌ها قطعا تا پایان سال روند کاهشی ادامه‌دار است.

به گفته وی کاهش قیمت مسکن در کوتاه مدت و میان‌مدت میسر است؛ به گونه‌ای که تغییر دولت در کوتاه‌ مدت باعث شد جو کاهشی قیمت و رکود در بازار حاکم شود و قیمت مسکن از تب و تاب افزایش بیفتد.

 

این کارشناس تاثیر میان‌مدت کاهش قیمت‌ها را جلوگیری از برخی خلاف‌کاری‌ها در برنامه‌های وزیر جدید عنوان کرد و گفت: جلوگیری از برخی تراکم‌سازی‌ها و افزایش ساخت و ساز در مدت زمان مشخص از جمله تاثیرات میان‌مدت کاهش قیمت بر این بازار است.

وی با اشاره به رکود حاکم شده در بازار مسکن گفت: طبیعی است با تغییر دولت و افزایش و کاهش قیمت‌ها، رکود در بازار حاکم شود و در این مدت نیز معاملات از سوی پول‌لازم‌ها - کسانی که به هر دلیل به اجاره یا فروش واحد مسکونی‌شان نیاز دارند - انجام می‌شود.

سرحدی با بیان اینکه در برنامه‌های وزیر جدید جلوگیری از برخی خلاف‌کاری‌ها عنوان شده است،‌ افزود: ممکن است با کاهش تراکم‌سازی‌ها قیمت مسکن کمی افزایش داشته باشد اما در بلندمدت تاثیر مثبتی در بازار بگذارد.

این کارشناس تاکید کرد: برنامه‌های پیش‌رو منجر به کاهش، ثبات و شکسته شدن حباب مسکن می‌شود؛ به گونه‌ای که تا پایان امسال قیمت‌ها با کاهش همراه است.

    نظرات