سرمایه‌گذاری در صندوق‌های پس‌انداز مناسب‌ترین راه برای خانه‌دار شدن

سرمایه‌گذاری در صندوق‌های پس‌انداز مناسب‌ترین راه برای خانه‌دار شدن

http://www.bananews.ir/وزیر راه و شهرسازی سرمایه‌گذاری متقاضیان در صندوق‌های پس‌انداز مسکن و دریافت تسهیلات چند برابر را سیاست مناسبی برای خانه‌دار شدن مردم عنوان کرد و گفت: اگر عرضه و تقاضا به صورت همزمان تقویت شوند قیمت خانه افزایش نمی‌یابد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) عباس آخوندی با اشاره به اهمیت بخش مسکن در زندگی خانوارهای ایرانی، اظها کرد: هر اقدامی که در بخش مسکن صورت می‌گیرد باید در راستای رفاه بیشتر شهروندان و افزایش حق انتخاب آنها باشد.

به گفته وی اینکه به مردم بگوییم کجا و چگونه زندگی کنند در حقیقت محدود کردن حق انتخاب آنها در بخش مسکن است درحالی که باید با توانمند کردن شهروندان و تقویت همزمان عرضه و تقاضا، حق انتخاب مردم را افزایش دهیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: سیاستی که افراد مبلغی را در صندوق‌های پس‌انداز مسکن سرمایه‌گذاری می‌کنند و سپس پنج تا شش برابر آن مبلغ تسهیلات دریافت می‌کنند در اکثر کشورهای دنیا تجربه شده و سیاست مناسبی است.

وی در پاسخ به اینکه پس از پرداخت تسهیلات، چگونه می‌توان مانع افزایش ناگهانی قیمت‌ها در بازار خرید و اجاره مسکن شد؟ گفت: افزایش قیمت، زمانی اتفاق می افتد که عرضه و تقاضا نامتعادل باشند لذا اگر عرضه و تقاضا به صورت همزمان تقویت شوند قیمت خانه افزایش نمی‌یابد.

آخوندی با اشاره به اینکه محدود کردن سرمایه‌گذاری سبب وارد شدن سرمایه‌ به بازار‌هایی مانند سکه، ارز و مسکن می‌شود، گفت: اگر اقتصاد ملی تقویت شود و افراد دارای تمکن مالی سرمایه‌های خود را وارد بخش‌های تولیدی کنند شاهد استفاده از مسکن به عنوان کالایی سرمایه‌ای نخواهیم بود.

وزیر راه و شهرسازی درباره مسکن مهر نیز اظهار کرد: در این واحدها دنبال تقویت قدرت متقاضیان در انتخاب معماری و تجهیزات داخلی هستیم. از سوی دیگر تلاش می‌کنیم با تأمین خدمات زیربنایی و روبنایی، کیفیت زندگی در این واحدها را افزایش دهیم.

    نظرات