لزوم توجه به مدیریت مصرف

لزوم توجه به مدیریت مصرف

http://www.bananews.ir/مدیر عامل شرکت توانیر با اشاره به پیشرفت‌هایی که در حوزه‌های مختلف فنی و مهندسی طی سال‌های اخیر در کشور حاصل شده است، از دانشگاه‌ها خواست تا توجه به تکنولوژی‌های پیشرفته و آموزش‌های این حوزه را در صدر اولویت‌های خود قرار دهند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) همایون حائری در سفر دو روزه‌ای که به استان فارس و شهرشیراز داشت، ضمن بازدید از اقدامات انجام شده از سوی شرکت‌های توزیع برق، عملیات خط گرم و شرکت در مراسم آغاز عملیات اجرایی پست ۶۶٫۲۰ بیدگل در مرودشت، در جلسه هماهنگی مدیران صنعت برق شرکت کرد.

مدیر عامل شرکت توانیر در این جلسه گفت: امروز شاهد نهادینه شدن عملیات خط گرم در محدوده فعالیت شرکت توزیع نیروی برق شیراز هستیم و این یکی از موفقیت‌های بارز این شرکت محسوب می‌شود.

همایون حائری افزود: تا قبل از بازدید عملیات خط گرم، گمان می‌کردم آنچه در این خصوص بیان می‌شود در حد یک مانور و نمایش است، حال آنکه این عملیات به‌شکلی فراگیر، اجرایی شده است.

حائری تصریح کرد: امروز در شیراز و فارس شاهد اقدامات ماندگار و موثری در حوزه صنعت برق هستیم که می‌تواند به‌عنوان الگو در سایر نقاط کشور نیز استفاده شود.

 

حائری با بیان اینکه شیراز زیباترین شهر کشور است، گفت: توجه به مبلمان شهری در اجرای طرح‌های توسعه و اصلاح شبکه‌های برق، خصوصا در شیراز و با توجه به وجود نیروهای توانمند و مبتکر و خلاق در توزیع برق شیراز، یک ضرورت است.

مدیر عامل شرکت توانیر با تصریح اینکه اکنون در حال آماده‌شدن برای ورود به فصل زمستان هستیم، گفت: از یک‌سو باید به برنامه‌های کوتاه مدت برای زمستان و از سوی دیگر به برنامه‌های بلندمدت برای تابستان سال آینده توجه داشت.

وی لزوم توجه به مدیریت مصرف را یادآور و متذکر شد: موضوع اقتصاد برق، باید در تمام سطوح جدی گرفته شود و با درایت و مدیریت مناسب به موضوع بپردازیم.

حائری با یادآوری اینکه سال گذشته انقباض مالی، فشار زیادی به صنعت برق وارد کرد، گفت: باید فشارها به فرصت بدل شده و میدانی برای تجربه اندوزی شود، حل مشکل اقتصاد برق را هم باید به شکل آنی، میان مدت و بلند مدت و با هدف رسیدن از خود اتکایی به خودکفایی اجرا کرد.

وی با تصریح اینکه اقتصاد برق سه مخاطب مهم دارد، دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و متخصصان را این سه‌مخاطب دانست و تصریح کرد: دانشگاه‌ها باید فعال‌تر و پویاتر از قبل در این عرصه حاضر شوند.

حائری تاکید کرد: باید فضایی فراهم و تلاشی انجام شود که کارهای علمی و دانشگاهی، در صنعت برق توسعه یابد، اگر چه در اقدامات مشارکتی و کارهای تیمی خوب عمل نکرده‌ایم، اما باید به این موضوع بیش از پیش بپردازیم و در این راستا سال گذشته فعالیتی را با مشارکت دانشگاه مشهد و برق‌منطقه‌ای خراسان رضوی آغاز کردیم که امیدواریم سال آینده این فعالیت را در دو شهر اصفهان و شیراز هم گسترش دهیم.

مدیرعامل توانیر توجه به تکنولوژی روز را ضرورتی اجتناب ناپذیر در صنعت برق دانست و گفت: ما امروز نیروهای بسیار خوب و توانمندی داریم اما از دیگر سو با کمبود افراد متخصص روبرو هستیم،‌ لذا باید جوانان تحصیلکرده را به سمت فعالیت‌ها و دانش تخصصی در حوزه‌های مورد نیاز، سوق داد و هدایت کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه ساختار شبکه فرق کرده، توقعات هم فراتر رفته است، گفت: آنچه که ما در کتب دانشگاهی می‌خوانیم،‌ حاصل تلاش متخصصان سایر کشورها است، بنابراین لازم است که ما نیز تجارب و فعالیت‌های موفق خود را در قالب کتاب و جزوه تدوین و برای تدریس و استفاده به دانشگاه‌ها عرضه کنیم.

روز پنجشنبه، با حضور همایون حائری، مدیرعامل شرکت توانیر، عملیات اجرایی پست ۶۶٫۲۰ بیدگل در شهرستان مرودشت در شمال استان فارس، با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، آغاز شد.

    نظرات