شرایط فعلی بهترین زمان برای تثبیت قیمت مسکن است

شرایط فعلی بهترین زمان برای تثبیت قیمت مسکن است

http://www.bananews.ir/شرایط فعلی بهترین زمان برای بهبود اوضاع مالی و برنامه‌ریزی در جهت رفاه مردم و تثبیت قیمت مسکن است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علیرضا قهاری - عضو انجمن انبوه‌سازان مسکن استان تهران - در گفت‌وگو با ایسنا گفت: مسکن به عنوان یکی از پرطرفدارترین نیاز‌های اساسی مردم چه از سوی مالکان و چه از سوی مستاجران و تقاضا‌کنندگان همواره مورد توجه قرار گرفته و حال بهترین زمان برای بهبود وضعیت بازار این بخش است.

وی افزود: اگر کاهش قیمت‌ها با جنبه‌ روانی کاهشی همراه باشد تشدید افزایش قیمت را کاهش می‌دهد و گاهی نیز منجر به کاهش واقعی این قیمت‌ها می‌شود.

به گفته عضو انجمن انبوه‌سازان مسکن استان تهران اگر دولت برنامه‌های خود را در جهت بهبود شرایط اقتصادی مردم تدوین کنند، اولین تاثیر آن بر بازار مسکن و خوراک خواهد بود.

قهاری معتقد است: در ماه‌های گذشته کمی از التهاب افزایشی قیمت مسکن کاسته شده و به سمت بهبود اوضاع مسکن در دراز‌مدت پیش می‌رویم.

وی آثار کوتاه‌مدت کاهش قیمت مسکن را با رکود در بازار همراه دانست و گفت: در زمان تغییر دولت و نزدیک‌ شدن به پایان تابستان به عنوان فصل پررونق خرید و فروش‌ها، معاملات مسکن به سمت کاهش رفت.

عضو انجمن انبوه‌سازان مسکن استان تهران با اشاره به کاهش تقاضا در مدت اخیر، افزود: با کاهش تقاضا در بازار مسکن فرصت مناسبی برای دولت و برنامه‌ریزان مسکن در بخش دولتی ایجاد شده تا بتوانند شرایط بهتری برای آینده مسکن بسازند.

قهاری تاکید کرد: تقاضای واقعی مسکن همواره موجود است و نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد چراکه همیشه عده‌ای سرمایه‌گذار و عده‌ای نیازمند در بازار مسکن به سمت عرضه و تقاضا می‌روند.

این کارشناس اظهار کرد: دولت باید پاسخگوی نیاز مسکن جامعه باشد و همواره افزایش جمعیت و نیاز روز‌افزون مردم به مسکن را برای تولید این کالای اساسی در نظر داشته باشد.

    نظرات