از طرح تا اجرای مسکنی که ویژه شد

از طرح تا اجرای مسکنی که ویژه شد

http://www.bananews.ir/مسئولان مسکن ویژه تهران می‌گویند همه جبهه‌های کاری مسکن ویژه تهرانسر فعال است و پیمانکاران بر اساس وعد‌ه‌هایشان در حال ساخت این پروژه هستند و واحدهای مسکونی این منطقه را به موقع تحویل می‌دهند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) یکسال از اجرای طرح مسکن ویژه در تهران می‌گذرد و این پروژه فقط در بلوار صبای تهرانسر با جانمایی ۲۵۶۰ واحد در حال ساخت است که ۴۰ درصد از زمین ۳۵ هکتاری این منطقه به اجرای این پروژه اختصاص داده شده که طبق وعده مسئولان باید تا پایان فصل بهار آینده به پیش‌خریداران تحویل داده شود.

متقاضیان مسکن ویژه تهرانسر که در دو مرحله ثبت‌نام کرده‌اند تاکنون سه قسط ۲۰ میلیون تومانی پرداخت کرده‌اند و سررسید قسط چهارم آنها پایان شهریور ماه است و پس از آن باید با سازمان ملی زمین و مسکن قرارداد منعقد کنند.

هر واحد مسکن ویژه تهرانسر ۱۰۵ متر است که در بلوک‌های پنج طبقه دو واحدی روی پیلوت و با در نظرگرفتن آسانسور و پارکینگ در حال ساخت هستند که به گفته مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان تهران، هزینه تمام شده هر واحد معادل ۲۵۰ میلیون تومان برآورد شده است که متقاضیان پس از پرداخت پنج قسط ۲۰ میلیون تومانی و ۳۰ درصد از مبلغ زمین می‌توانند کلید خانه خود را تحویل بگیرند و مابقی مبلغ را در اقساط یک میلیون تومانی ماهانه بپردازند.

از جمله مهمترین شرایط ساخت این واحدها پرداخت کل هزینه ساخت و زمین بر اساس آورده متقاضیان است که هیچ وام دولتی و بانکی در صاحب‌خانه شدن این واحدها نقشی نداشت.

به گفته مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان تهران تعیین واحدهای سایت تهرانسر بر اساس خوش حسابی متقاضیان است و با توجه به زمان و روز پرداخت اقساط متقاضیان برای انتخاب واحد دعوت می‌شوند.

به گفته واحدی،‌ پس از طرح اولیه مسکن ویژه، استقبال سازمان‌ها و ارگان‌ها از این واحدها مطلوب بوده است اما اولویت ثبت‌نام و صاحب‌خانه شدن در این پروژه با مردم عادی است و ارگان‌ها می‌توانند به شهرهای جدید اطراف تهران همچون پرند و پردیس مراجعه کنند.

البته ابتدا قرار بود حدود ۵۰۰۰ واحد مسکن ویژه در منطقه تهرانسر در برج‌های ۱۵ طبقه ساخته شوند که به دلیل نزدیکی به فرودگاه مهرآباد و وجود خطوط هوایی قرار شد این واحدها در بلوک‌های پنج طبقه ساخته شوند.

متقاضیان مسکن ویژه تهرانسر باید علاوه بر چهار شرط متاهل یا سرپرست خانوار بودن، دارای حداقل پنج سال سابقه سکونت مستمر در شهر تهران باشند و سابقه استفاده از تسهیلات دولتی در سنوات گذشته را نداشته باشند. همچنین استفاده نکردن از هیچگونه امکانات دولتی یا امکانات نهادهای عمومی غیر دولتی مربوط به تامین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی یا تسهیلات یارانه‌ای خرید یا ساخت واحد مسکونی از بهمن ۵۷ از دیگر شرایط پذیرش متقاضیان مسکن ویژه تهرانسر بوده است.

با توجه به استقبال از پیش‌خرید واحدهای مسکن ویژه در تهران، وزارت راه به دنبال جانمایی مناطق دیگری برای ادامه ساخت این پروژه بود و ابتدا آتی‌شهر و حکیمیه را به عنوان سایت دوم برای ساخت مسکن ویژه تهران مطرح کرد اما هریک به دلایل مختلفی از جمله زمین و به توافق نرسیدن با شهرداری تهران اجرا نشدند و نهایتا کیان‌شهر به عنوان یکی از پر جمعیت‌ترین نقاط تهران برای سایت دوم ساخت خانه‌های ویژه در نظر گرفته شد اما هنوز تصمیم قطعی مبنی بر شرایط پرداخت، میزان اقساط و آغاز ثبت‌نام و شروع به کار این سایت اعلام نشده است.

 طی دو ماه اخیر مسکن ویژه تهرانسر با حاشیه‌هایی از قبیل نارضایتی متقاضیان و توقف ساخت واحدهای مسکونی همراه بود که در این راستا دو پیمانکار از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران خلع ید شدند و به گفته مسئولان این اداره روال عادی ساخت و ساز در این منطقه ادامه دارد.

طبق آنچه مدیر مسکن و ساختمان اداره راه و شهرسازی استان تهران اعلام کرده پروژه مسکن ویژه تهرانسر به صورت فعال در حال نصب اسکلت فلزی، اجرای قالب تونلی و به موازات آن در مرحله اجرای نازک‌کاری و عملیات نما است و از پایان آذر ماه اولین واحدهای آماده شده این پروژه براساس امتیازبندی صورت گرفته به پیش‌خریداران تحویل داده می‌شود.

    نظرات